Gå til innhold

Clutch problemer

Ranger emnet


AnDy_99

Anbefalte innlegg

Var ute å kjørte i kveld.. og merker etter hvert at det begynner å lukte svidd clutch.. så kjører jeg litt men plutselig når jeg gir gass og clutchen er helt ute, så bare ruser motoren seg og bilen beveger seg nesten ikke..

klarte å komme meg hjem ved å kjøre på lavt turtall hele veien, men så fort jeg gir litt mer gass så bare ruser motoren seg..

 

Noen som vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok klutsjen (ja man kan skrive det sånn) langt ut før? kanskje justere vaieren? på 1.8 kan man justere den ved å skru på et justeringsledd som sitter rett over girkassa.

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men mener dere at klutsjvaieren helt sikkert er problemet? hvordan vet man at klutsjen er helt ødelagt? hva skjer da?

"I'm a double bagger. Not only does my husband put a bag over my face when we're making love, but he also puts a bag over his head in case mine falls off."

Joan Rivers

 

"I haven't reported my missing credit card to the police because whoever stole it is spending less than my wife."

Ilie Nastase

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

clutchen din er fried chicken om du justerer og justerer arma uten at den tar noe særlig mer.

 

da må du bytte clutch.. :)

 

 

har ikke fått justert noe på den fordi jeg veit ikke hvordan jeg gjør det

var en kamerat som prøvde men han mente den var automatisk justerbar, så han fikk ikke skrudd på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by andy99andy99

 

 

har ikke fått justert noe på den fordi jeg veit ikke hvordan jeg gjør det

var en kamerat som prøvde men han mente den var automatisk justerbar, så han fikk ikke skrudd på den

 

det skal gå ann å vri rundt den svarte hylsa, slik at du får arma lenger ned.

kan også skje at hele driten hopper ut sånn at den ikke kan justeres lenger (skjedde på min).

 

det beste er om du kjøper deg en "manuell" justerbar en, der du må bruke skiftenøkkel.

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hva koster det egentlig for ny clutch,og tar det lang tid å bytte denne,tenker da på verksted.. Tror det begynner å bli på tide med clutch-bytte hos meg også.. Når jeg trår inn clutchen mens bilen har fart,så kommer det en liten "slurelyd",som om noe ligger mot noe enda liksom,hvis dere skjønner?

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår