Berla2 Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Hei Opplever enda litt småproblemer med min nyinnkjøpte Berlingo 2000 modell. Da jeg skulle sjekke og fylle luft i dekkene merket jeg at den venstre framfelgen var mye varmere enn den høyre. Da hadde jeg kjørt i ca 15 minutter på forhånd. Den høyre framfelgen var det litt lunk på, mens den venstre var ganske varm, i begynnelsen ikke så langt fra glovarm! Jeg syns det er litt skummelt, så lurer fælt på hva problemet er? Er det det at bremsen på venstre side henger litt? Bilen drar ikke til noen sider ved bremsing... Noen som kan hjelpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Er nok bremseklossene som sitter fast i føringa eller caliperen som sitter fast slik at det henger på litt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berla2 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Er nok bremseklossene som sitter fast i føringa eller caliperen som sitter fast slik at det henger på litt. Takk for svar! Er dette eventuelt svære greier å ordne? Regner med jeg stikker innom verksted likevel, med mindre det koster mange store lapper...? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Om klossene sitter fast er det nok og demontere caliperen og rengjøre glideflaten og smøre det opp igjen. Er det calipern som sitter fast så kan du regne med 1500-2000 i utlegg. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berla2 Skrevet Mai 28, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Om klossene sitter fast er det nok og demontere caliperen og rengjøre glideflaten og smøre det opp igjen. Er det calipern som sitter fast så kan du regne med 1500-2000 i utlegg. Såpass ja...! Hvor gale er det å kjøre med dette? Kommer uansett ikke til å kjøre mer enn ca 12 km om gangen, men det er vel ikke helt sunt å fortsette kjøringen? Er litt avhengig av bilen den kommende perioden, så det blir litt vanskelig å levere bilen på verksted... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 28, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2013 Vil nok bare bli verre, om du kjører det så det blir varmt der også kjører rett i en vanndam så vil du få kast i skivene og må bytte de og. Det sliter også ekstra mye på bremseklossene. Er ingen krise å kjøre med en stund. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Berla2 Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2013 Da fikk jeg fikset det. Var bare snakk om litt rust som gjorde at systemet satt litt fast, det ble fort løsnet og smurt opp igjen. Takk for hjelpa likevel! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg