Gå til innhold

Noen som har bilde av startsperre mottaker ved tenningslåsen på Golf4 ?

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

[ATTACH]38787[/ATTACH]

Finner bilde av tenningsbryter men ikke noe annet

 

 

Lurte på om noen har bilder av denne mottakeren til startsperren,klarer ikke og finne på nett.

Startsperren begynner og tulle mer og mer nå,vist eg bytter denne mottakeren må eg da programmere nøkklene på ny?

Eller styres dette fra ECU noen som har noe kunnskap på dette her,tror det er dårlig kontakt eller noe siden problemmet kommer og går.

post-68654-13804855061311_thumb.jpg

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den spolen for startsperre ser omtrent slik ut:

lesespule.jpg

(startsperre spole for Golf3)

 

På noen biler har kobling til kabelen/kontakten vært dårlig og det har hjulpet å lodde, men det greieste er nok å kjøpe en ny hos Møller og bytte den.

Ikke noe koding eller noe annet plunder etter å bytte spolen.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk,det hjalp me ett bilde så eg vett hva eg leiter etter :-)

I dag har ikke det var tull ein eineste gang og eg har startet bilen 7 ganger,men i går blinket startsperre lyset hver gang eg startet og det tok mange forsøk før den stoppet og blinke.

Er merkelig att problemmet kommer og går så ofte.

Eg har 3 nøkler ein med lys og ein vanlig(uten lys) og ein service nøkkel(plast nøkkel)

I de to vanlige er det bare chip til startsperre i ein av dem hvorfor er det sånn og den lille svarte service nøkkelen i plast er det chip til startsperre i den?

 

Tenkte eg skulle sjekke om det forsvant om eg bruker den service nøkkelen,Så lurer eg på disse chip`ene inne nøkklene er det levetid på disse er jo bare ei liten glass ampulle men er det batteri i de?

Prøver og forstå hvordan dette virker,takker for svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chippen i nøklen har ikke batteri, og det er ingen begrenset livslengde på de, men som alt annet kan de gå i stykker.

 

De nøklene som du får startet bilen med, må det være chip i. Ellers så starter motoren og stopper igjen etter 2 sekunder og startsperre-lampa lyser.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal teste med service nøkkel først,ser de har ein passat på høggeren som har lik tenningslås så skal se om det er lik startsperre på den.

Har også ett annet problem,det dekselet rundt tenningslåsen(under rattet) som må av for og få og komme til startsperre vett du hvilken type skrue som er på det dekselet?

Det skruene er vanskelige og komme til da de ligger så langt oppi der,må nok kjøpe meg lenger skruejern men skulle vist hva skruejern eg trenger.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår