martinlol Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Eg finn ikkje ABS-reléet i bilen min. Ifølgje andre forum og bilder eg finn på nettet skal ABS-reléet sitje på sikrings- og relé-tavla over pedalane. Eg har skifta alle ABS-sensorane forgjeves og nå tenkte eg å teste reléet. VW Golf 3 1995 1,6 AEE (bilen er importert fra Tyskland om det skulle ha betydning) Siter 1992 Volvo 240 GL '94 Olympic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Dumt å bytte AS sensorer m.m. på måfå. Bilen har kontakt for lese ut feilkodeleser. Få hjelp til dette, eller kjøp en VAG-COM kabel for en 100-lapp på Ebay. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlol Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Jau, det er sant det, men gjort er gjort! Prøvde ein lesar fra biltema, men den støtta visst berre OBD2 og i denne bilen hadde eg visstnok OBD1. Har sjekka på ebay, men har absolutt ingen aning på kva som fungerar til bilen min. Synast det ser greiast ut med ein liten håndholdt scannar. Ville denne ha fungert (står OBD2, men dei presiserar i beskrivinga at den passar til Volkswagen 1990-) : A381 VAG Auto Scanner VC210 OBD2 OBDII EOBD Can Code Reader Diagnostic Tool B 1 | eBay Siter 1992 Volvo 240 GL '94 Olympic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Denne scanneren vet vi fungerer: MaxScan VAG405 Code Reader Tool OBD2 EOBD CAN BUS Scanner for VW Audi | eBay Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlol Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Da prøver eg den. Takk for hjelp! Det hadde uansett vore greitt å visst kor reléet kan befinne seg, viss det viser seg at det er reléet som er dødt Siter 1992 Volvo 240 GL '94 Olympic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Husk at du må ha overgangskabel fra obd2 til 1 Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
martinlol Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Er ikkje kabelen som følgjer med scanneren god nok? I bilen er det ein OBD2-kontakt (16-pins), men med OBD1-datasystem (viss eg har skjønt riktig). Siter 1992 Volvo 240 GL '94 Olympic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Har du obd2 kontakt så er det ikkeno problem. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 . . .Det hadde uansett vore greitt å visst kor reléet kan befinne seg, viss det viser seg at det er reléet som er dødt Kan ikke huske å ha sett noe eget rele for ABS på Golf3. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 15, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 15, 2013 Sitter som regel inni abs styreenheten med strøm bare rett inn på agregatet. Er nok sansynlig at det er agregatet ditt som har tatt kvelden. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg