Gå til innhold

Får ikke på spilleren

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Har nå satt i ny spiller i A4'en, men får den ikke på. Har en slik ISO-Interface, men har også prøvd å koble uten den, fortsatt ikke livstegn. Orginal-spilleren funker, men ikke den nye. Er snakk om en Pioneer DEH2400UB. Har også prøvd med en DEH1300mp som jeg vet funker, så det er ikke spillerene det er noe galt med.

Hva har jeg gjort galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okeei, nå skjønner jeg hvertfall ikke en dritt. når jeg krysskobla gul og rød gnistra det, men spilleren vil fortsatt ikke på. Sikringer er hele, og har igjen bytta til orginalspiller, som fortsatt funker som før. Er det den interface-boksen som er feil? Har min bil CAN likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, fikk til og med gnist i det jeg plugga gul i rød, så det tyder jo på at det er strøm i den.

 

Ikke plugge gul i rød, men bytte om på gul og rød... Men igjen, om tenningen er på så er det spenning på både gul og rød (i bilen).

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er god, skal prøve dette :) MEN, dersom det ikke er 12v der, hva gjør jeg da?

 

Hvis du KUN har spenning i gul ledning (uansett om tenningen er på eller ei), så er det stor sjangs for at du har canbus, og da må du enten bytte til isokabler med canbus tenningspluss, eller finne tenningspluss i sikringsboksen og legge opp en ny ledning ;)

Er det derimot kun spenning i en av ledningene med tenningen på, så må du legge opp en ledning fra batteriet (husk sikring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått somla meg til å måle, og fant ut jeg kun har strøm i den gule. Men har også funnet ut at jeg ikke har canbus, siden min bil ikke har den avanserte kjørecomputeren. Kan jeg bare koble gul og rød fra overgangen sammen, og plugge dem i gul fra bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått somla meg til å måle, og fant ut jeg kun har strøm i den gule. Men har også funnet ut at jeg ikke har canbus, siden min bil ikke har den avanserte kjørecomputeren. Kan jeg bare koble gul og rød fra overgangen sammen, og plugge dem i gul fra bilen?

 

Du kan gjøre det, men må da skru spilleren av manuellt hver gang, og noen spillere trekker litt strøm fordi om den er skrudd av på denne måten, så jeg vil anbefale deg å legge opp en tenningspluss :)

Du kan jo også se om det er ledning i bilens ledningsnett, som går til pluggen hvor den røde ledningen er...

Endret av cossiemk1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kobla begge i gul nå. Kommer ikke på tale å klippe eller modde bilens elnett på noen måte derom det ikke kan byttes ut lett, ellers takk for forslaget :)

 

Men fiks en feil, finn 2 nye. Med orginalspilleren fikk jeg inn alle kanaler krystallklart. Nå få jeg ikke inn P4 ei gang, den får man til og med inn i tunneler. Hvis jeg tar ut kontakten til antenna og holder fingen på utgangen har jeg god dekning. Hva faen?

OG, Høyttalerene bak samt forsterkeren funker ikke. Målte og fant ut at det er strøm til forsterkeren. Hva er da galt?

Tusen takk for hjelpa uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår