BTech Skrevet Mai 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2013 Hei. Fikk igjen bilen min etter at den har vært stjelt, og såklart var tenningslåsen ramponert. er det noen som har en god guide for å bytte den? Audi 80 2.0 1991 mod type B4. Alle tips tas imot med stor takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 5, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2013 Hva er ødelagt? Den delen nøkkelen skal inn i eller det elektriske bakstykket? Om det gjelder bakstykket og tilkomst til dette så har jeg skrevet en guide for det her --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/281271-guide-demontere-instrumentpanel-og-tenningslas-b3-b4-c3-c4.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 5, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 5, 2013 Uhm, jeg tror alt er ganske ødelagt, jeg skal ta bilde av det så du kan dømme det. Det virker nesten som at de har gått inn under, delt tenningslåsen i to med en eller avkutter for å få ut "innmaten", også har de brukt en knekt skje (faktisk), som nøkkel. Anywho, jeg tar bilder i morra og poster, så får du se :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Ta bilder du, og kikk litt HER Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 6, 2013 Demontering Drill steering column housing with 3 mm drill , according to illustration. a = 9.0 mm (.35 in.) b = 12.0 mm (.50 in.) CAUTION: Do not drill too deep or lock cylinder will be damaged. Push down retaining spring through hole with mandrel. Remove lock cylinder. Montering Insert key into lock cylinder. Insert key with lock cylinder into housing in OFF position. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Da har jeg tatt bilder av hvor hærpa tenningslåsen er. Som dere kan se på to av bildene, så har de gått inn under, brukt en eller avbiter og nærmest klippt av hele skiten. [ATTACH]38365[/ATTACH] [ATTACH]38366[/ATTACH] [ATTACH]38367[/ATTACH] Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2013 (endret) Ja, du må bytte hele greiene. Det enkleste er å plukke komplett fra en delebil eller på skroten. Ta av plugg på bakstykke. Løsne skrue 2 og trekk hele greia ut. Endret Mai 8, 2013 av Quattro73 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Tusen takk for svar folkens, da drar jeg på huggeriet i dag :) Er det også noen som vet om det BAAAARE er audi 80 bakseter som passer til audi 80? Tyvene kasta ut baksetene mine i samma slengen :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Mai 10, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 10, 2013 Husk å få med nøkkel til tenningslåsen du henter deg ;) Om du skal ha passformen intakt så er det kun seter fra en Audi 80/90 som passer i din Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 11, 2013 Ja det er ganske greit å huske på ja :P allright, da får jeg prøve å finne en havarert Audi 80/90 med inntakte seter og tenningslås :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BTech Skrevet Mai 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Ingen hoggerier i regionen eller omegn som har audi 80 stående med baksete heller tenningslås. Går det ann å få kjøpt tenningslåsen komplett noen steder? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mai 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2013 Det er et lite stykke unna Oslo, men hør med Hof Bilopphuggeri. Og det er best å ringe, da nettsida ikke alltid er oppdatert hos slike firmaer. Bilopphoggeriene i Oslo er svært lite serviceinnstilt, og sier alltid at de ikke har "den bilen" på lager, selv om de har det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg