Erikols Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 I det siste har bilen oppført seg litt merkelig. Det startet med at oljelampen begynte å lyse ved skarpe svinger og brå oppbremsinger. Så jeg fyllte på olje. Etter ca en ukes tid begynnte det samme problemet igjen, så jeg fylte på mer olje. Bilen begynte nå å lage litt tikkelyd som en diselbil, men oljelapmen sluttet å lyse. Etter noen dager begynte lampen å lyse igjen. Jeg fylte på olje, men denne gangen sluttet ikke lapen å lyse. Jeg tenkte den måtte "synke" litt inn før lampen forsvarnt, så jeg kjørte kansje 10 min. Oljelampen sluttet å lyse når jeg kjørte i nedoverbakker og når jeg trykket inn clutchen. Etter en stund kom jeg til en "bratt" bakke i 80 sonen. Da kjente jeg at bilen ble helt sløv, det var som halparten av kreftene forsvant. Deretter døde bilen og batteriikonet kom opp i dachboret. Jeg kjørte inn til siden, fylte på litt ekstra olje, og prøvde å starte bilen på nytt. Da startet bilen men den var "svak" og døde etter ca 1 min. Det var ikke mulig å kjøre. Noen som vet hva problemet kan være? Bilen er en 2002 Opel Corsa 1.0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Har du peilet olja di da så du ikke har overfylt motoren? I verste fall kan det ha skjedd noe med motoren siden oljelampa har lyst flere ganger, eller det kan være feil på oljetrykksbryteren. Ville få målt oljetrykket om det er mulig og få bilen til og gå. Er det noen ulyder når du får startet bilen igjen nå? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikols Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Har du peilet olja di da så du ikke har overfylt motoren? I verste fall kan det ha skjedd noe med motoren siden oljelampa har lyst flere ganger, eller det kan være feil på oljetrykksbryteren. Ville få målt oljetrykket om det er mulig og få bilen til og gå. Er det noen ulyder når du får startet bilen igjen nå? Nei, har ikke peilet olja etter stoppet, men den så grei ut før bilen stoppet. Når jeg starter bilen hoster den veldig før den starter, må også gi en del gass for at den skal komme i gang. Når bilen starter et den veldig "humpete" og den har liksom lust å dø hele tiden, dersom jeg ikke gir gass. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikols Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Har du peilet olja di da så du ikke har overfylt motoren? I verste fall kan det ha skjedd noe med motoren siden oljelampa har lyst flere ganger, eller det kan være feil på oljetrykksbryteren. Ville få målt oljetrykket om det er mulig og få bilen til og gå. Er det noen ulyder når du får startet bilen igjen nå? Men siden bilen starter så har den vel ikke skåret seg? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Mai 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Lukter motorhavari av dette. Peilet du oljen når lampa begynte å lyse? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikols Skrevet Mai 4, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 4, 2013 Lukter motorhavari av dette. Peilet du oljen når lampa begynte å lyse? ja det var olje da lampen begynte å lyse, men det var lite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erikols Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2013 Fikk beskjed om at det var for mye slakk i registersjedet, og at det er dette som har skapt problemet. Hva er vanlig verksted pris for å bytte registerkjede? På snapdrive skulle di ha 9000 kr for reprajonen, noe som hørtes veldig mye ut! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.