Gå til innhold

Erikols

Bruker
  • Innholdsteller

    27
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Erikols

  • Bursdag 08/14/1991

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    Puma
  • Biltype (eks Audi)
    Ford
  • Årsmodell (eks 1995)
    1998
  • Yrke eller sivil status
    Student
  • Motor (eks 1.6)
    1,7
  • Fylke
    Rogaland

Contact Methods

  • Bosted
    Stavanger

Erikols's Achievements

  1. Bygger en elektrisk racerbil, og trenger en elektrisk vannpumpe som skal kunne levere mellom 10 og 13L per min. Er det noen som har forslag til pumper som kan brukes til dette. Den må være så liten å lett som mulig.
  2. Hei, vi er en gjeng med studenter fra Universitetet i Stavanger som bygger og designer vår egen reserbil. Målet er at bilen skal konkurrere på formulastudent konkurransen som holdes på silverstone i sommer. I år har vi valgt å bygge elektrisk bil. Dette er meget kostbart, og derfor trenger vi sponsorer for å finansiere prosjektet. Vi trenger spons både i form at penger, tjenester og materialer. Er det noen som vet om firmaer som kunne vert interessert i å sponse prosjekter som dette?
  3. Bilen begynte å fuske med olja og registerkjedet strakk seg slik at bilen stoppa. Snapdrive skulle ha 9000kr for reperasjonen. Hvor mye ligger slike reperasjoner på? synes det høres veldig dyrt ut for å bytte registerkjede. Hvordan vil bilen gå etter en slik operasjon? Er det verdt å fikse dette? Bilen er en Opel corsa 1.0 2002 modell
  4. Erikols

    Bilen Stoppet

    Fikk beskjed om at det var for mye slakk i registersjedet, og at det er dette som har skapt problemet. Hva er vanlig verksted pris for å bytte registerkjede? På snapdrive skulle di ha 9000 kr for reprajonen, noe som hørtes veldig mye ut!
  5. Erikols

    Bilen Stoppet

    ja det var olje da lampen begynte å lyse, men det var lite
  6. Erikols

    Bilen Stoppet

    Men siden bilen starter så har den vel ikke skåret seg?
  7. Erikols

    Bilen Stoppet

    Nei, har ikke peilet olja etter stoppet, men den så grei ut før bilen stoppet. Når jeg starter bilen hoster den veldig før den starter, må også gi en del gass for at den skal komme i gang. Når bilen starter et den veldig "humpete" og den har liksom lust å dø hele tiden, dersom jeg ikke gir gass.
  8. Erikols

    Bilen Stoppet

    I det siste har bilen oppført seg litt merkelig. Det startet med at oljelampen begynte å lyse ved skarpe svinger og brå oppbremsinger. Så jeg fyllte på olje. Etter ca en ukes tid begynnte det samme problemet igjen, så jeg fylte på mer olje. Bilen begynte nå å lage litt tikkelyd som en diselbil, men oljelapmen sluttet å lyse. Etter noen dager begynte lampen å lyse igjen. Jeg fylte på olje, men denne gangen sluttet ikke lapen å lyse. Jeg tenkte den måtte "synke" litt inn før lampen forsvarnt, så jeg kjørte kansje 10 min. Oljelampen sluttet å lyse når jeg kjørte i nedoverbakker og når jeg trykket inn clutchen. Etter en stund kom jeg til en "bratt" bakke i 80 sonen. Da kjente jeg at bilen ble helt sløv, det var som halparten av kreftene forsvant. Deretter døde bilen og batteriikonet kom opp i dachboret. Jeg kjørte inn til siden, fylte på litt ekstra olje, og prøvde å starte bilen på nytt. Da startet bilen men den var "svak" og døde etter ca 1 min. Det var ikke mulig å kjøre. Noen som vet hva problemet kan være? Bilen er en 2002 Opel Corsa 1.0
  9. Jeg hadde nylig bilen til EU kontrol, og bilen strøyk på at håndbrekket er for slakkt i tilegg til at det er for stor forsjell på bremsekraften på høyre og venstre side. Noen som vet hva feilen kan være? Bør jeg levere inn bilen, eller er det noen enkle ting jeg kan sjekke selv. Tenker da spesielt på hvorfor bremsekraften er forsjellig på høyre ogg venstre side Takk for svar
  10. Har fått hull i den bakerste boksen på eksosanlegget. Så bilen lager mye lyd, og vil neppe komme gjennom eu-kontrollen i slutten av mai. Jeg var innom på mekonomen å spurte om hvor mye de skulle ha for ny potte, og det kostet vist over 3000 kr. Så jeg kikket litt på E-bay, å fant mange til under 1000 lappen. Men la merke til at de ikke var helt like den som står på. Vil de passe, eller må jed drive å trikse å ordne for å lage plass? Det står jo at disse pottene er for Puma 1998 1,7l Har noen alternativer her: http://viewitem.eim.ebay.no/Ford-Puma-17--Sportex-Exhaust-Tailbox-Single-3-Tail/290705802368/item http://viewitem.eim.ebay.no/Ford-Puma-16-EXHAUST-BACK-BOXREAR-SILENCER-0102-Fast-Delivery/320847164990/item Hva er best?
  11. Feilen er en valig feil på Fiesta, KA og Puma. Det er en varmeregulator som ligger rett bak Tornadoveggen. Jeg betalte 691kr for denne delen og fikset arbeidet selv. Bilen er nå god som ny både avkjølingsmessig og klimaanlettet
  12. Så hvis denne slangen ikke har hvert tett, så kan det ha påviket varmeregisteret?
  13. Først, takk for bra svar! Hva brukes disse slangene til dersom de ikke brukes til cupevarme? Det er 2 slanger med en diameter på kanskje 2,5-3 cm. Jeg antar at den ene frakter veske inn mens den andre frakter veske ut, I tilfelle er det den som frakter vesken utigjen som er gåen. Det er heller ikke selve slangen som er røket. Det er en slags tapp som slangen er festet på som er knekt av. Har du peilig på hvor jeg kan få tak i slike deler fort og billig?
  14. Er det som får toppakningen til å ryke? Jeg byttet hele toppen på bilen for 1 år siden
  15. Men hvorfor har slangen som kommer ut fra cupen røket dersom det er toppakningen? Jeg har ikke skrudd noe serlig før. Etter det jeg har forstått så er toppakningen en pakning som ligger rett under topplokket? Og denne gjør at oljen og vannet ikke blander seg?
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår