Gå til innhold

Tollvesenet klippet skiltene mine!

Ranger emnet


pebe1

Anbefalte innlegg

HVILKEN lov. Kom med en konkret lovtekst som viser det

 

Har gitt deg loven,at du tolker ulikt SVV er ikke min feil.

 

Du bruker paragrafer om bruk for å slå i hjel paragrafene som omhandler registrering,det kan du ikke gjøre.

 

Dette handler ikke om en bil er i bevegelse eller ikke,det handler om registrering/ikke registrering.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så var det helt rett gjort av tollvesenet å klippe skiltene - De kunne selvfølgelig ikke vite om bilen har vært kjørt eller ikke.

 

Allikevel synes jeg ikke man kan rette straffeskyld mot trådstarter, ettersom at bilen stod på privat eiendom. Jeg antar at du ikke har kjørt en millimeter utenfor den private eiendommen med ulovlige skilter?

 

Uansett, jeg skal ikke blande meg inn i dette - Men jeg blir å følge spent med på hva slags reaksjoner du får for "stuntet" ditt! :) Håper selvsagt du slipper unna alt med bare en smekk ;-) - Lykke til!

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så var det helt rett gjort av tollvesenet å klippe skiltene - De kunne selvfølgelig ikke vite om bilen har vært kjørt eller ikke.

 

Allikevel synes jeg ikke man kan rette straffeskyld mot trådstarter, ettersom at bilen stod på privat eiendom. Jeg antar at du ikke har kjørt en millimeter utenfor den private eiendommen med ulovlige skilter?

 

Uansett, jeg skal ikke blande meg inn i dette - Men jeg blir å følge spent med på hva slags reaksjoner du får for "stuntet" ditt! :) Håper selvsagt du slipper unna alt med bare en smekk ;-) - Lykke til!

 

Når det gjelder straffeskyld så må vi glemme om bilen har vært i bruk eller ikke. Dette handler om en uregistrert bil som ikke skal ha skilter.

 

Når du da tar deg tilrette og setter skilter på et kjøretøy som er uregistrert,så blir dette som om at du fremstiller kjøretøyet som registrert,og det er en forfalskning. Blir det samme som om du kjører med falske skilter,så dette er som tollvesenet sier mulig dokumentforfalskning.

Endret av Rsele
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder straffeskyld så må vi glemme om bilen har vært i bruk eller ikke. Dette handler om en uregistrert bil som ikke skal ha skilter.

 

Når du da tar deg tilrette og setter skilter på et kjøretøy som er uregistrert,så blir dette som om at du fremstiller kjøretøyet som registrert,og det er en forfalskning. Blir det samme som om du kjører med falske skilter,så dette er som tollvesenet sier mulig dokumentforfalskning.

Men å finne lovteksten klarer du ikke

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg ser det, så var det helt rett gjort av tollvesenet å klippe skiltene - De kunne selvfølgelig ikke vite om bilen har vært kjørt eller ikke.

 

Allikevel synes jeg ikke man kan rette straffeskyld mot trådstarter, ettersom at bilen stod på privat eiendom. Jeg antar at du ikke har kjørt en millimeter utenfor den private eiendommen med ulovlige skilter?

 

Uansett, jeg skal ikke blande meg inn i dette - Men jeg blir å følge spent med på hva slags reaksjoner du får for "stuntet" ditt! :) Håper selvsagt du slipper unna alt med bare en smekk ;-) - Lykke til!

 

Hva?

Har du ikke sett bildene av bilen, bilen kunne ikke vært i bruk i den tilstand den var - DET viser jo bildene tydelig!

Dersom alle alltid ville ha det beste, ville alle kjøre amerikansk bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lovteksten har du fått. Du godtar ikke denne pga at du bruker en paragraf om at kjøretøy må være fysisk i bruk. Det går ikke,du må forholde deg til paragrafen om registrering av kjøretøy.

Jaaaaaadaaaa, jeg har lest den paragrafen maaaaange ganger, og et slikt tilfelle står ikke nevnt med et eneste ord der. Jeg har også bedt deg om å peke på det, men jeg har ikke sett noe til det heller..Paragraf 2. 1-6 omhandler ikke problemet vi står overfor her i det hele tatt.

Ergo har jeg ikke fått lovteksten, jeg har fått en instruksjon i hvilke forhold som ligger til grunn for en registering. Denne bilen er ikke registert. Den er heller ikke brukt, den stod oppbevart på privat område stengt for alminnelig ferdsel

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk det handler om. REGISTRERING!!
Nå fikk jeg meg en god latter. Du har nå slettet alle innlegg der du mener dette er dokumentforfalskning. Du har også slettet alle innlegg der du mener at bilen juridisk sett er i bruk når den får montert skilt. Nå er det registering det handler om. Men sitatene lar seg ikke fjerne.

F.eks:

Et kjøretøy er i bruk den dagen det har kjennemerker. Det er ikke om den er parkert på privat grunn eller ikke som bestemmer om den er i bruk eller ikke.
.

 

Står du ikke ved dine tidligere utsagn?

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår