Lill-E Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Hei! Har en tilårskommen 1998-modell Audi A4 Quattro som har gått knappe 260.000 kilometer. I dag når jeg skulle kjøre bil, nektet den å starte. Den bare kinner, og vil ikke ta i. Oljelampen begynner å blinke, og det kimer i oljelampe-alarmen. Har prøvd startgass uten at det hjelper, i tillegg til at jeg har skiftet olje. Naboen har sett på bilen, og mener at det ikke er startmotoren. Hvor skal jeg begynne å lete, og må jeg levere "Gamle dampen" på verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 For å starte så trenger bilen gnist og bensin, og startmotor til å dra den i gang. (antar det er bensinmotor) Siden den "kinner" så er vel både batteri og startmotor OK. Da gjenstår gnist og bensin. Skru ut en plugg og sjekk om det er gnist. Sjekk om det kommer bensin frem til motor. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Takk for tipset, Bwana! Hvordan finner jeg ut om det kommer bensin fram til motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Napp av returslangen fra fuelrail og se om det kommer bensin ut når tenning settes på. Ha noe under slik at det ikke spruter bensin over alt. Med fordel kan du opplyse hvilken motor det gjelder ;) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Det er en bensinmotor V6 165 HK 1998-modell. Beklager, burde kanskje nevnt noe :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Bensinslangen fra fuelrail? Det var ikke forståelig språk for meg :-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Servicelampen har lyst i x antall kilometer, og det har jeg ikke gjort noe med. Og nå blinker det i oljelampa, og piper når jeg forsøker å starte. er det sannsynlig at dette blir for dyrt til at det er noe vits å reparere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Om det er dyrt å fikse er umulig å svare på så lenge man ikke vet hva som er galt. At motoren ikke starter kan være en bagatell. Men ja, å trenere motorservice kan bli dyrt. Fuelrail er den "bensinfordeleren" som sitter på dysene, med en bensinslange inn og en ut. Den ut er retur til tank, er her du kan sjekke om det kommer bensin når tenning skrues på. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 http://www.audizine.com/gallery/data/500/HPIM0962.JPG Der ser du slangen på toppen imellom motoren og innsuget på 1,8 motoren vell og merke.. bør ikke være veldig annerledes på V6en. Er ikke en ukjent ting at bensinpumpen ryker rundt 300000k km, du skal høre en dur i fra bagasjerommet når du vrir om tenningen, varer i noen få sekunder. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 23, 2013 [ATTACH]38012[/ATTACH] Hei! Takk for storartet hjelp! Hvor ligger returslangen jeg skal nappe av? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Ser ut som slangen som ligger atmed plastoverføringen fra LMM. Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 plastoverføringen fra LMM? :vampire: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 Lite bilde men ser ut som tur og retur er bak på passasjersiden på motor, se markering på bilde. På en av disse slangestussene er det nok merket med pil inn og pil ut. Pil ut er retur til tank. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slippern Skrevet April 24, 2013 Rapporter Share Skrevet April 24, 2013 plastoverføringen fra LMM? :vampire: Jepp, under der som Quattro73 har tegnet sirkler rundt :) Siter Audi A4 1,8 - 98 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lill-E Skrevet April 25, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2013 Fant merket med pil ut / inn, og det var under matten i bagasjerommet. Forøvrig startet plutselig bilen etter litt magi fra en behjelpelig hjelper som påstår hardnakket at han ikke gjorde noe. Periodisk feil fra lørdag til torsdag? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg