pahf Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Her om fredagen begynte den røde varselslampa på min 2.0D 2007 mod å lyse med beskjed om å ta el service snarest. Jeg målte spenningen på batteriet til 12V og 11.5 når motoren sto på tomgang. Plutselig stoppet bilen, og batteriet var nede på 6V, så jeg går utifra at det er dynamoen som er røket? Noen som har noen ca anslag på kostnad å bytte dette hos verksted? Tror dynamoen ligger på mellom 4-5 lapper, men vet ikke hvor mange timer slikt tar? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Det første du må gjøre er å finne ut hva som er galt, er ikke sikkert dynamoen er ødelagt. Kan være noe så enkelt som laderegulator eller en løs ledning, eller manglende reim... Men går ut ifra du har sjekket sistnevnte. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Med min fattige kunnskap, så jeg ingenting som så unormalt ut nei, bortsett fra litt sviddlukt, men etter hva de som kan dette sier så kan det ha sammenheng med gåen dynamo og gnisninger mellom børstene der? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Finn ut om det er enkelt å bytte laderegulatoren - og lad opp batteriet ditt, det vil det bli ødelagt om du lar det stå utladet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet April 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Ok, bilen er satt på verksted nå, så jeg får vente til i morgen å høre hva de finner ut. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 21, 2013 Rapporter Share Skrevet April 21, 2013 Da ordner det seg nok :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg