Hafstad Skrevet April 11, 2013 Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 Fikk stopp på min 2004mod Berlingo 1,4 bensin med km på 170.000. Fant etterhvert ut at den ikke fikk bensin. Sjekket så alle sikringer som var ok. Trodde da det var bensinpumpen som hadde streiket. Har nå skrudd av både tank og pumpe. Satte strøm direkte på pumpen fra 12v lader og den funker som bare det. Setter den så løst under bilen og plugger på den orginale pluggen uten så mye som et livstegn på pumpen når jeg kjører starteren. Med andre ord kommer det ikke strøm til pumpen. Har lett lenge etter et rele til pumpen uten hell. Har også sjekket sikringer på nytt. Noen som vet hvor bensinrele sitter? Eller har andre ideer om hva som kan være galt? Takker for tips! :afro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hafstad Skrevet April 11, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 11, 2013 Ingen som har tips?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Kikk i motorrommet etter en rød dings, rød gummiting du kan trykke ned. Prøv å trykke denne ned om du finner den. Det er en sikkerhetsbryter til bensinpumpa. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Samme sak på en noe eldre Partner... http://www.bilforumet.no/bilmerker/peugeot/partner/267022-rod-knapp-i-motorrom.html Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hafstad Skrevet April 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Takker for tips! Har trykket på denne mange ganger, så om det ikke er noe galt med den ser det ikke ut som det er denne. Noen som har vært borti at det har vært feil på sikkerhetsbryteren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 13, 2013 Rapporter Share Skrevet April 13, 2013 Prøv å forbikoble denne? Starter bilen om du tvangskjører pumpa? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hafstad Skrevet April 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2013 (endret) Har bare prøvd å tvangskjørt pumpa løst etter jeg tok den ut av tanken og den funker da, men den går ikke når jeg plugger den på den orginale pluggen under bilen. Vet du hvordan jeg kan koble forbi sikkerhetsbryteren? Må vell være den eller bensinrele, evt ledningsbrudd et sted? Endret April 14, 2013 av Hafstad Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet April 14, 2013 Rapporter Share Skrevet April 14, 2013 Går ikkje pumpa når du setter strøm på pluggen overtanken? Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hafstad Skrevet April 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2013 Nei. Er jo d som er problemet. Ingen strøm på pluggen ved pumpa. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg