Gå til innhold

Hva trekker opp verdien på en bil?

Ranger emnet


TKarlsen

Anbefalte innlegg

Si man har en bruktbil, fra 1990 -> 2000 ca. Hva kan man gjøre med den for å få igjen mer ved et evt salg?

 

Tenker ikke på vask, eller sånt. Men tenker mer på ting man kan kjøpe for å øke verdien. Større felger? originale felger? Bytte ut stoff interiør med skinn? osv

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vil ikke tjene mer ved ett evt. salg på denne måte med mindre man omtrent får delene som planlegges å byttes ut gratis.

Men, det gjør bilen mye mer attraktiv og vesentlig lettere og selge.

Pen attraktiv bil og noen gode annonsebilder og en god tekst er oppskriften på ett kjapt salg :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si man har en bruktbil, fra 1990 -> 2000 ca. Hva kan man gjøre med den for å få igjen mer ved et evt salg?

 

Tenker ikke på vask, eller sånt. Men tenker mer på ting man kan kjøpe for å øke verdien. Større felger? originale felger? Bytte ut stoff interiør med skinn? osv

Finn har "skinn" (interiør) som mest brukt søkekriterie. Så, det vil nok hjelpe litt å bytte til skinninteriør.

En bil med det "rette" utstyret, selger vel bedre. Her har jeg selv lært, ved å "tabbe" meg ut med "feil" utstyrt bilkjøp. Tror jeg selv da. Har prøvd å selge Touran min i 3mnd nå. Ikke én eneste henvendelse!

 

Annen ting som mulig kan hjelpe, er å ha komplett servicehefte. Helst da fra et merkeverksted, men ikke nødvendigvis. Bør være dokumenterte servicer/reperasjoner. Jeg tenker meg en ekstra gang om igjen, om jeg ser på en bil og det viser seg hjemmemekk er utført på f.eks. regreim skifte o.l.. I allefall om det er gjort nylig. Da det fortsatt er 2års garanti på deler og arbeid, på et verksted. Det tviler jeg på at hobbymekanikeren gir. ;) Spar bare penger på vedlikehold, men forvent mindre for bilen. :)

 

Om man har en bil som det er mange av til salgs, så bør man kanskje finne en måte å skille seg ut på. Enten med bilen, eller med annonsen. Finere/nye felger (ikke nødvendigvis større), kan jo hjelpe på. Iaf bytte ut stålfelger.

 

Bakgrunnen for denne tråden er fordi du prøver å selge bil, men har lite respons..? Jeg sitter, i så fall, i samme båt. :)

Bruktbilmarkedet er veldig vanskelig for tiden. Flere som sier det. Finner du ut av det, gi meg gjerne et vink. :D Har kjøpt ny bil. Prøver på kommisjonssalg hos forhandleren jeg kjøpte ny bil hos. Håper og få den solgt slik. De forlanger riktignok 10% av salgsummen, men gir det en sjangse.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakgrunnen for denne tråden er fordi du prøver å selge bil, men har lite respons..? Jeg sitter, i så fall, i samme båt.

Bruktbilmarkedet er veldig vanskelig for tiden. Flere som sier det. Finner du ut av det, gi meg gjerne et vink. Har kjøpt ny bil. Prøver på kommisjonssalg hos forhandleren jeg kjøpte ny bil hos. Håper og få den solgt slik. De forlanger riktignok 10% av salgsummen, men gir det en sjangse.

 

Nei, tanken bak tråden var om jeg får en "dyrere" bil om jeg evt setter inn skinnseter/annet utstyr. Men bilen blir vel bare mer attraktiv ved et evt salg om jeg har skinnseter/riktige utstyret

Bil: Audi A4 B8, 2.0TDI 143hk
Prosjekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, tanken bak tråden var om jeg får en "dyrere" bil om jeg evt setter inn skinnseter/annet utstyr. Men bilen blir vel bare mer attraktiv ved et evt salg om jeg har skinnseter/riktige utstyret

Jeg mener helt klart ja. Skinnseter og hengerfeste er vel et kombinert must for mange. Kanskje spesielt for barnefamilier, og særlig de med campingvogn.

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del teller orginalitet høyt, uansett bil, føler meg tryggere på en bil som ikkje har vært tukla med.

 

Skinnseter og utstyr trekker jo opp, men noen svære jallafelger, elelr felger som ikkje kler bilen i det hele tatt hjelper lite...

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del teller orginalitet høyt, uansett bil, føler meg tryggere på en bil som ikkje har vært tukla med.

 

Skinnseter og utstyr trekker jo opp, men noen svære jallafelger, elelr felger som ikkje kler bilen i det hele tatt hjelper lite...

Orginalitet teller svært høyt, for min del også - orginal uskrudd bil er tingen. :)

Har lite sans for jallafelger, jallalykter, senking, soting, etc.. Det skal i så fall være serdeles godt og ordentlig utført arbeid. :)

13 Toyota Prius + Seven (Taxi) | 01 Audi Ur-Allroad 2,5TDi  | 91 Audi 100q 2.3E Avant | 87 VW Transporter 1,6 TD Syncro | 90 Audi 200 20V | 86 Audi 100 CD Avant| 91 Audi S2 | 93 Calibra Turbo 4x4
VW Audi Club Norwegen - Troms & Finnmark Lokallag

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere er inne på det med at modifisering ikke er noe særlig på bil som dere vil kjøpe (er enig btw) vil dere da si at en bil som har blitt modifisert av en bilmekaniker på verksted og alt er blitt gjordt skikkelig vil være bra nok, etter å ha sett på bilen, til at du ville kjøpt den?

Mitsubishi Carisma '00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoler egentlig lite på andre bilmekanikere enn meg sjølv, etter å ha sett arbeidet til andre, spes i forb. med modifikasjoner.

 

Kan ikke bli mer enig, har mye skrekkhistorier ang nettopp talentløse bilmekanikere på verksteder rundt omkring, så hvis jeg formodning har en bil inne på verkstedet så går jeg over alt som er blitt gjort selv ved første anledning.

Første anledning kan til og med være på parkeringsplassen til verkstedet :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som om dere har hatt litt ubehagelige erfaringer med bilmekanikere, er ikke det selv, men min far er det så han får lov til å hjelpe til ganske mye når det kommer til det litt mer tekniske på bil :) Synd at det er så mange bilmekanikere som opptrer over evne og dermed ikke klarer å fullføre oppgaven skikkelig :(

Mitsubishi Carisma '00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, har ikke hatt noen hendelser med verksteder/mekanikere som har gjort en dårlig jobb, men har flere bekjente som har fått store problemer med kjøretøy etter det har vært på verkstedbesøk.

 

Jeg er selv utdannet bilmekaniker og jobber som industrimekaniker, så de få gangene jeg setter bilen på verkstedet er det kun for å opprettholde garantien :)

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår