alftunheim Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Hei Jeg har byttet ut mine vanlige halogen parkeringslys med et par Osram LED-lys jeg kjøpte på Bilextra. LED-lysene er ganske hvite og ikke spesielt sterke, men ved periodisk kjøretøykontroll fikk jeg beskjed om at de hadde feil farge (antar de har for mye blåskjær). Så langt har jeg funnet ut at det er et krav at parkeringslys skal være hvite -- men er det noen som vet om det finnes noe mer presise krav til fargetemperatur? Det finnes jo så mange nyanser av hvitt. I tillegg er jeg på utkikk etter et sted hvor det selges LED-pærer som er riktig hvitfarge. Noen som vet om en butikk/nettbutikk som har dette? PS. Bilen er en 97 passat. Bruker 5W wedge-pærer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Originale xenonlys er somregel 4300 kelvin, så da burde jo det være greit til parklys også? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alftunheim Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Originale xenonlys er somregel 4300 kelvin, så da burde jo det være greit til parklys også? Det er slik jeg også har tenkt. Men jeg orker ikke å drive med noe krangling med PKK-verkstedet, så derfor skulle jeg gjerne hatt noe litt mer formelt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Mine led parklys er 4300k,aldri problem på eu kontroller. Legg fram dokumentasjon på at de er 4300k så burde det gå greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 17, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Mange nye biler i dag blir levert med LED kjørelys og parklys så det burde ikke være noe problem så lenge du har "tilsvarende" hvitt og E-merkede pærer. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alftunheim Skrevet Mars 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2013 Mange nye biler i dag blir levert med LED kjørelys og parklys så det burde ikke være noe problem så lenge du har "tilsvarende" hvitt og E-merkede pærer. Hva er e-merket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 Hva er e-merket? E merket lysutstyr betyr at de er godkjent for bruk i EU/EØS land. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alftunheim Skrevet Mars 18, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 Takk :) Noen som vet om en nettbutikk som selger slike e-godkjente led-pærer med "tilsvarende hvitt" til nye biler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 18, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2013 Takk :) Noen som vet om en nettbutikk som selger slike e-godkjente led-pærer med "tilsvarende hvitt" til nye biler? Bilbelysning.no Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg