Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 (endret) Dette gjelder en VW Passat 2.0 i family 1995. Den stopper når den blir varm og vil ikke starte igjen før den blir kald. Har skifta Fordeler, coil m.m Men alikevel når motoren bli varm stopper den...... Hva er det som gjør det?? Kan det være feil på startsperren? Og om det er det hvordan kobler man den ut???????Gubben og en kar til har holdt på med den bilen i ett par uker men klarer ikke og lokalisere feilen. Og de to kan egentlig mye om bil. Men finner ikke ut av det der! Vær så snill og hjelp oss. De har nå ved feilsøking funnet ut at den mister strømmen til pluggene........... Endret Mars 6, 2013 av Gry Hartai-Helle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Får den bensin når den er varm? Kan være bensinpumpereleet for eksempel som er deffekt og virker kun når det er kaldt. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Hallgiver, kam sensor, veiv sensor? Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Sjekk om det er gnist når man prøver å starte igjen. Om det ikke er det, så er det mulighet for at hallgiveren i fordeleren svikter når den blir varm. Startsperren er det ikke. Tror ikke denne motoren har kam-sensor, eller veiv-sensor - annet enn hall-giveren. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Får den bensin når den er varm? Kan være bensinpumpereleet for eksempel som er deffekt og virker kun når det er kaldt. Det er skiftet : fordeler, bensinpumpe rele og coil. Og den er like tullete og stopper..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Det er skiftet : fordeler, bensinpumpe rele og coil. Og den er like tullete og stopper..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Den mister strømmen til pluggene...... Han ringte og fortalte meg det.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 6, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2013 Sjekk om det er 12 volt inn på coilen når tenninga står på etter at den har stoppet. Kan være feil på tenningsbryter også. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Sjekk om det er 12 volt inn på coilen når tenninga står på etter at den har stoppet. Kan være feil på tenningsbryter også. Det går 12 volt inn på coilen når en stopper. Og tenningsbryteren ble skiftet i dag uten at det hjalp! Flere forslag?????? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Hallgiver, kam sensor, veiv sensor? Hallgiver er skiftet uten hell. Skiftet tennigsbryter uten hell. m.m Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Sjekk om det er gnist når man prøver å starte igjen.Om det ikke er det, så er det mulighet for at hallgiveren i fordeleren svikter når den blir varm. Startsperren er det ikke. Tror ikke denne motoren har kam-sensor, eller veiv-sensor - annet enn hall-giveren. -- Ingen gnist når man prøver og starte den igjen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Defekt tenningsmodul? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Defekt tenningsmodul? Hva mener du med tenningsmodul?? Er det tennings bryteren så er den skiftet og feilen er der fortsatt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Mars 7, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Vi har inntil nå fastslått at det mangler gnist etter at motoren er blitt varm. Usikkert om den også mangler benzin. Både tenning og benzinpumperele styres av ECU. ECU får igjen pulser fra hallgiver som bestemmer når den skal sende pulser videre til coil. Har du noen bekreftelse på om ECU feiler eller virker når varm? Dette kan sjekkes med diagnoseutstyr (om du har tilgang til det) Bensinpumperele styres også fra ECU. Hør etter om pumpa går (summer) i ca 1,5 sekunder rett etter at man slår på tenninga igjen. Om dette er OK, er det indikasjon på at det i alle fall er liv i ECU. Om det ikke er liv, tyder det på feil på ECU, eller tilkoblinger, eller spenningstilførsel til ECU. Jeg er ikke sikker på om din motor-type har ECU RELE. Om den har det så er det en mulig feilkilde. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gry Hartai-Helle Skrevet Mars 7, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2013 Vi har inntil nå fastslått at det mangler gnist etter at motoren er blitt varm.Usikkert om den også mangler benzin. Både tenning og benzinpumperele styres av ECU. ECU får igjen pulser fra hallgiver som bestemmer når den skal sende pulser videre til coil. Har du noen bekreftelse på om ECU feiler eller virker når varm? Dette kan sjekkes med diagnoseutstyr (om du har tilgang til det) Bensinpumperele styres også fra ECU. Hør etter om pumpa går (summer) i ca 1,5 sekunder rett etter at man slår på tenninga igjen. Om dette er OK, er det indikasjon på at det i alle fall er liv i ECU. Om det ikke er liv, tyder det på feil på ECU, eller tilkoblinger, eller spenningstilførsel til ECU. Jeg er ikke sikker på om din motor-type har ECU RELE. Om den har det så er det en mulig feilkilde. -- OK. Tusen takk for ditt innspill. Skal videre formidle dette til min mann. Takk for hjelpen så langt... Venter på en diagnose maskin i posten så har den om ett par dager..... Mvh Gry Hartai-Helle Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.