Gå til innhold

Omega med en irriterende feil...

Ranger emnet


wexhall

Anbefalte innlegg

Heisann. Opelen oppfører seg ikke helt om dagen. Problemet er at den går ujevnt på tomgang og den dropper fort ned til 500 RPM. Når jeg gir halv gass går den bare og rykker og dør ut, ergo ingen kraft i motor.. Dette skjer oftest rundt 1500-2000 RPM. Dersom jeg gir full gass er motoren som den skal, og gir fult drag. Når dette skjer kommer motorlampe på, men når den tenner blir bilen helt normal, og går akkurat sånn som den skal uavhengig av turtall og gasspådrag. Har tatt opp tomgangsregulator og renset den med 5-56. Da virket bilen normal i en stund (20 min) helt til jeg kom hjem og skulle starte den igjen, da var problemet der.

ingen problemer når den er kaldstartet, men så fort det er noe temperatur på motor begynner problemene.

Noen som har hatt lignende problemer, eller tips til hvordan jeg blir kvitt dette problemet?

PS: har byttet topp-pakning for 4 uker siden pga høyt trykk i kjølesystemet (eksos), og da oppførte bilen seg normalt frem til for 2 uker siden da problemene begynte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

For min del var det veivakselsensor.. Byttet denne, og bilen var god som "gull". Kan eventuelt være greit og ta en diagnose eventuelt da en slik sensor koster ca 1000,- på CarParts | AutoParts in Norway | Opel | VW | Audi | Seat | Skoda. Dersom du har AC på bilen din er det et rent helv***e og bytte den siden hele AC'n må ut dersom du skal komme til. Dersom du ikke tar ut en diagnose på den kan du jo eventuelt ta opp kontakten og rense den med WD-40 eller lignende og se om dette hjelper. Kontakta sitter nede på bunnpanna på førersiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår