Gå til innhold

wexhall

Bruker
  • Innholdsteller

    8
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om wexhall

  • Bursdag 10/06/1994

Contact Methods

  • Bosted
    vestfossen

wexhall's Achievements

  1. For min del var det veivakselsensor.. Byttet denne, og bilen var god som "gull". Kan eventuelt være greit og ta en diagnose eventuelt da en slik sensor koster ca 1000,- på CarParts | AutoParts in Norway | Opel | VW | Audi | Seat | Skoda. Dersom du har AC på bilen din er det et rent helv***e og bytte den siden hele AC'n må ut dersom du skal komme til. Dersom du ikke tar ut en diagnose på den kan du jo eventuelt ta opp kontakten og rense den med WD-40 eller lignende og se om dette hjelper. Kontakta sitter nede på bunnpanna på førersiden.
  2. Heisann. Opelen oppfører seg ikke helt om dagen. Problemet er at den går ujevnt på tomgang og den dropper fort ned til 500 RPM. Når jeg gir halv gass går den bare og rykker og dør ut, ergo ingen kraft i motor.. Dette skjer oftest rundt 1500-2000 RPM. Dersom jeg gir full gass er motoren som den skal, og gir fult drag. Når dette skjer kommer motorlampe på, men når den tenner blir bilen helt normal, og går akkurat sånn som den skal uavhengig av turtall og gasspådrag. Har tatt opp tomgangsregulator og renset den med 5-56. Da virket bilen normal i en stund (20 min) helt til jeg kom hjem og skulle starte den igjen, da var problemet der. ingen problemer når den er kaldstartet, men så fort det er noe temperatur på motor begynner problemene. Noen som har hatt lignende problemer, eller tips til hvordan jeg blir kvitt dette problemet? PS: har byttet topp-pakning for 4 uker siden pga høyt trykk i kjølesystemet (eksos), og da oppførte bilen seg normalt frem til for 2 uker siden da problemene begynte.
  3. Hei igjen. Nei, det gjorde jeg ikke på noen måte. Kunne fint holde hånden på slangene til tross for at bilen lå på ca 90 grader
  4. Kjørt bilen en tur nå, og den nederste slangen kan virke noe varmere enn den andre. Det veksler hele tiden mellom kald og varm luft i bilen, mens det som kommer som "varmluft" er bare lunken luft.
  5. Løst: Lite varme i varmeapparat S6 c4 - defekt register - Side 2 Var her jeg leste noe om å kjøre vann igjennom systemet.. Har veldig lite peiling på dette, så er usikker på hva som skal/må gjøres.
  6. Skal sies at jeg måtte ha radiatortett på bilen for en liten stund siden, men kjølevæske har blitt byttet etter dette, og har kjørt med bilen i en ukes tid etter dette uten at jeg har merket noe særlig til dårlig effekt i varmeapparat. Vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre?
  7. Motor har driftstemperatur på 90 grader ja.. Noen ganger går den noe lavere, men dette regner jeg med er fordi at det er såpass kaldt ute. Har ikke sjekket slanger enda, men har lest noe om å sette vannslange på disse slangene. Må jeg da eventuelt bytte kjølevæske igjen etter at dette er gjort?
  8. Hei. Sliter med varmeapparat i min Omega B 1996 2.0 16v Må ha turtall på motor for at varmeapparat skal blåse varm/lunken luft. Det begynte på morningen i dag, og det er jæ.... kjedelig når det er 17 blå ute. Noen som har peiling på hva dette kan være, og hva som må til for å utbedre feilen? Misstenkte først varmeregister, men håper for guds skyld det ikke er det, da det er latterlig mye jobb å bytte.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår