Espen Solheim Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Har lest på nettet att min motor egentlig skal kjøres på 98blyfri og ikkje 95blyfri, ser også att det står i instruksjonsboka att den skal ha 98B men kan kjøres på 95B med noe nedsatt ytelse. Mitt spørsmål er om eg kan bytte til 98blyfri nå som motoren er gått 200 000km eller om eg kan øydelegge motor ved bytte? Har også lest noe om att disse motorene har historie med og få skader på motor pga de kjøres med 95B er det noen som har noe kjennskap til dette? Takker på forhånd for svar :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 AZD skal ha 98-oktan da den har temmelig høy kompresjon (11.5:1). På den annen side hadde det ikke vært noe som helst å spare på å gå over til 95-oktan, den er billigere men forbruket øker også. Så ja, fortsett med 98-oktan :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 den har blitt kjørt på 95 og eg har lyst og bytte til 98 utsetter dette motoren for noe ekstra påkjenning om eg bytter? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Som sagt, motoren din har det bedre med 98-oktan, enkelt og greit :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Ok,takker for svar :-) Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Leste litt feil i ditt første innlegg, tolket det som at du ønsket gå over til 95. Men svaret blir det samme, din motor skal ha 98-oktan som har høyere bankefasthet enn 95 :) Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen Solheim Skrevet Februar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 14, 2013 Det går bra,var redd for og øydelegge noe men nå har eg fylt opp tanken med 98blyfri. Har ett annet spørsmål til deg når eg går inn på vag com så får eg opp 2 feilmeldinger: 17848 P1440 EGR Valve Power Stage Open 17851 P1443 EGR Valve Position Sensor Signal too low Går den an og rense EGR eller må den byttes,skal måle strømmen på ledningen til EGR i morgen eg har sjekket ledningene til EGR. Har ikke "check engine" lys i instrumentet nå, men når eg går inn på vag com får eg failed både på EGR/ katalysator. Eg skulle hatt tilpasset EGR og gass-spjeldet men har ikke lisens til VCDS-Lite. Skulle ikke motorlyset varslet meg om EGR/katalysator ikke virker? Siter Peugot 407SW Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg) VW Golf IV(solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg