Wrijey Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Hei Hvor mye arbeid er det å bytte ventil løftere og tetningene på ein 1.4l AHW? Har lest litt rundt og forstått det sånn at kamakslinger må av? Vist noen har bilder hadde det vert fint :) Mvh Birger Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Du må av med registerreim, toppdeksel, ut med kammen. I tilegg må du ha verktøy for å presse sammen ventilfjøra. Du må også sette på trykkluft i tennplugg-hullet slik at ventilen ikke faller ned. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 11, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 11, 2013 Jeg har skrevet litt om akkurat dette i denne tråden --> http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/jetta/297863-wv-jetta-1-8gl-1991-bremser.html#post2935532 Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wrijey Skrevet Februar 12, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Superduper verktøy for demontering av ventiler er bestilt fra andre siden av dammen :) men ser nå at det ikkje passer vist fjørene står "skjult" nedi toppen :/ Trur eg venter med å bestille delene til eg får tatt en titt i "vinterferien", var det vanskelig uten tanga til å plukke ut halvmånene med? Siter -03 Golf 1,9TDI-97 Vectra B 1,8 (hugget med øks) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet Februar 12, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 12, 2013 Ventillåsene du mener? Bruker ikke tang til å ta de ut, de tar du enklest ut med magnet etter å ha presset sammen fjørene. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
keon2k Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Hvordan ser låsene til ventil/ventilløfterene ut? Mener jeg kanskje fant en slik låsesplint nedi bunnpannen på bilen min. :| Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Mars 4, 2013 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2013 Ser ut som en halvmåne http://www.duck-center.com/dk/contents/media/l_503-128.jpg Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg