GlennB Skrevet Februar 8, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 8, 2013 En kompis har en Opel Astra G 1,4 98 modell som har begynt å fuske. Den bruker en del frostvæske. I dag var det noen grågule flekker i motorolja, noe som muligens kan tyde på gåen/sprukken toppakning. Ekspansjonstank for frostvæske var nesten helt tom, og det var ikke lenge siden han fylte på frostvæske. Vannpumpa ble byttet i fjor, så er vel ikke den? Han har også hatt lekkasje (mest sannsynlig frostvæske, lukta søtt) på høyre side (passasjerside) ved motoren, om det kan ha betydning. Av og til er det mye hvit eksos under kjøring. Er det gåen toppakning tror dere? Den har gått ca 150000 km. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vidar131 Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Har at samme problem på min Astra F (1994) begynte med hvit røyk fra eksos og fortere og fortere tømming av kjølevesketanken helt til jeg nesten ikke fikk start på bilen lengre. Visste seg at topppakninga var helt gående å etter at jeg fikk den skifta bruker den ikke kjøleveske i det hele tatt og starter å går som en kule :) Siter Vid@r Kristi@nsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Februar 9, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Ganske tydelige tegn på deffekt toppakning det ja, er nok ikke så mye tvil. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennB Skrevet Februar 9, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 9, 2013 Har at samme problem på min Astra F (1994) begynte med hvit røyk fra eksos og fortere og fortere tømming av kjølevesketanken helt til jeg nesten ikke fikk start på bilen lengre. Visste seg at topppakninga var helt gående å etter at jeg fikk den skifta bruker den ikke kjøleveske i det hele tatt og starter å går som en kule :) Høres veldig ut som samme problem, fortere og fortere tømming av frostvæsken er tilfellet her også. Toppakninga skal byttes ut, satser på at det løser problemet. Takk for svar begge to! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg