Gå til innhold

eu kontroll

Ranger emnet


pengu

Anbefalte innlegg

hei

 

kjøpte en bil i fjor. Han jeg kjøpte bilen av er en beskjent som jeg jobbet sammens med.

Den gangen jeg kjøpte bilen så skrev vi en privat salgsmelding sammen om at bilen ble kjøpt for 25 000,- ferdig eu godkjent.

Han viste bilen å fikk en 2èr feil om at abs pompa så var gåen. Som han sa til meg at den koster jo 15 000,- ny så han skulle prøve å få tak i en brukt en. helt i orden den tenkte jeg. Men dessverre ingen match her i norge på den delen. men så finner jeg en i sverige å gir en beskjed å delen blir bestilt der å kommer i rette hender her i norge.

 

Meningen var at han skulle skru den på bilen, men fikk høre av andre at det gadd ikke han å da starter problemene. Jeg skrudde på den delen slv sammens med en kamerat å fikk den til å funke å bilen sluttet å pipe å bære seg om feil. Nå per dags dato har jeg prøvd å ringe han 24 ganger å lagt igjen en tale melding på svareren hans å ingen kontakt tilbake.

 

For han skal jo eu godkjenne bilen, å betale det resten av godkjenninga med sletting av feil meldinger osv. da lurer jeg på om det fins noen regler eller noen jeg kan kontakte når sånt skjer? eller må jeg ta dette privat med å dra hjem til han?

 

for viss jeg skal godkjenne bilen så skal jeg ha tilbake 5000,- som han sa den gangen så skulle han ha 20 000,- for bilen uten godkjenning.

så da håper jeg på noen smarte hoder her inne :) for jeg skal selge bilen så fort dette er i orden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hva som er problemet og hva du ønsker hjelp med.

 

Om det er EU kontroll skjema, med 2-er feil, så kan du bestille tid for etterkontroll hos hvem du vil (f.eks. NAF).

Du betaler ca 200 kroner for etterkontrollen. Om feilen på skjemaet er rettet blir bilen godkjent.

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å i tillegg så har jeg betalt 5000,- mer for en bil som ikke er godkjent av gamle eier når det også står i salgskontrakten at han selger bilen ferdig eu godkjent for 25 000,-.da mener jeg på at jeg skal ha dem pengene tilbake når jeg selv har stått for kontrollen. formulerte kanskje historien dårlig. fins det noe regler for sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår