Gå til innhold

Diverse feilkoder og sikring 43 som ryker

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei fekk dette nettop da eg var ute og feilsøkte,såg veldig dyrt ut noen som kan hjelpe meg.

Fant noen av feilkodene på ross tech wiki,har bestilt nye lambasonder(begge to).

Det som bekymrer meg er EVAP purge valve N80 og EGR valve N18.

Sikring 43 ryker med ein gang men bilen går heilt greit,er det noe vits og bytte lambasondene

vist det andre her ikke er i orden?

Setter stor pris på all hjelp :-)

her er kodene:

VCDS-Lite Version: Release 1.2

Wednesday, 06 February 2013, 20:46:46.

 

 

Chassis Type: 1J - VW Golf/Bora IV

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,22,29,35,36,37,39,46,47,55,56,57,75,76

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 01: Engine Labels: Redir Fail!

Controller: 036 906 034 BH

Component: MARELLI 4MV 5165

Coding: 00031

Shop #: WSC 00795

VCID: 59C50E67D001

6 Faults Found:

17851 - Potentiometer for EGR (G212): Signal too Low

P1443 - 35-10 - - - Intermittent

17833 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1425 - 35-00 - Please Register/Activate

17523 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1115 - 35-00 - Please Register/Activate

17525 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating Circuit: B1 S2: Short to Ground

P1117 - 35-00 - -

17513 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1105 - 35-00 - Please Register/Activate

17588 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1180 - 35-00 - Please Register/Activate

Readiness: 1110 0101

 

-------------------------------------------------------------------------------

Address 03: ABS Brakes Labels: 1C0-907-37x-ABS.LBL

Controller: 1C0 907 379 C

Component: ABS FRONT MK60 0103

Coding: 0001025

Shop #: WSC 01317

VCID: 2A2781ABC5E7

No fault code found.

Endret av rainman

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke eksakt hvilken type lambda du har, men antar det er fire ledninger ut. Normalt er det to hvite til varmeelementet, en for +12V og en for jord. Svart er lambdasignal og den siste (ofte grå) er referansejord til sonden.

 

Prøv å nappe ut plugg(er) til lambda(er), bytt sikring og slå på tenningen. Om sikringen da ikke ryker så er nok feilen i en lambda, videre kan du da finne ut hvilken.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 5 ledninger på den på manifoilden 4 på den etter cat,prøvde og nappe ut den ved manifoilen,den andre ligger inne i ein boks under bilen skal koble ut den i morgen da det er den feilkoden er på.

Står short B+ på sensor 2(etter Cat)

Problemmet med sikringen er att av og til ryker den ikke,får håpe det bare er ein ledning.

De lamba som står på bilen er kjørt 200 000 så har eg nye orginale på vei fra tyskland,håper ikke EGR eller Evap er øydelagt

Håper det er feilkode på de pga de ikke får strøm da de er på samme sikringen.

Takker for hjelpen,skal oppdatere i morgen når eg har fått koblet fra den lambasensoren

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den foran kat type bredbånd, begge zirkoniumslambda, den etter kat narrow band. Om de er kjørt 200' km så er de nok også modne for utskifting.

EGR har for lav verdi av og til, mulig det er ok når feilkoder er slettet og du sjekker senere. Og ja, mye her kan være følgefeil av røket sikring :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,det var lambda etter kat som forårsaket kortsluttingen.

Har ikke fått søkt etter feilkode etter eg koblet ut lambdaen,ser de nye lambda sensorene er i oslo nå ferdig tollbehandlet så da har eg de på lørdag vist posten ikke roter det til.

Takker for hjelpen :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1105 O2S Heating Circuit Bank 1 Sensor 2 Short To Positive

P1118 O2S Sensor Heater Circuit Open Bank 1 Sensor 2

Hei,da har eg feilsøkt og disse to kodene gjenstår, ser P1105 B+ short to ground betyr det att det er kortslutning i ledningene ned til lambda ville ikkje sikringen da ha gått?

P1118 er vel bare att lambda ikke er tilkoblet eller?

Er litt redd for og øydelegge den nye lambda pga av kortslutning.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke P1105 bare en gammel feilkode du ikke har fått slettet? P1118 er naturlig når lambda 2 er utkoplet ja.

Sikringen ryker vel ikke mer? Målt at du har spenning ut i pluggen til lambda 2, altså til varmeelementet, når tenning er på?

Ny lambda vil ikke bli ødelagt med en gang dersom det ikke er spenning til varmeelementet, men vil det på sikt grummet nedsoting av sonden.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

P1105 kommer igjen etter sletting men sikringen ryker ikke nå og hadde B+ gått til jord ville vel sikringen ha gått,har ikke målt strøm i ledningene enda skal gjøre det før eg montere de nye.

Prøvde og skifte sonden i dag men de som har montert sonden tidligere evt prøvd og bytte har øydelagt sporet der du strammer og løsner sonden er heilt rundt,prøvde og ha rustløser på og varme før eg prøvde og løsne den men den satt noe voldsomt.

Må nok vente til eg får lånt bukk så eg slipper og ligge under bilen.

Takker for svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår