Gå til innhold

Montere tilhengerkontakt på Sharan

Ranger emnet


Kpick

Anbefalte innlegg

Jeg skal montere ny tilhengerkontakt på min Sharan 01 modell og lurer på om noen vet hvor man kan ta strømmen ifra enklest mulig. Kan jeg f.eks koble meg på baklysene? Eventuelt hvilke farger på tilhengerkontakt kabelen skal kobles hvor for å ta strøm fra bilen? Noen som vet og kan hjelpe?

 

Vet ikke hvor det var koblet tidligere siden kontakten som stod på bilen var ødelagt og uten kabler.

På selve kontakten er de riktige fargene på riktig punkt.

 

 

På forhånd takk :wonder:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ledningsnettet som sitter der er vel koblet der det skal sitte? Skjønner ikke helt når du sier at det var ødelagt så du ikke får sett hvordan det er koblet, men så sier du at de riktige fargene er på riktig punkt? Bruk et ordentlig ledningsnett slik det skal være, sånn at du har 2 kontakter som du kobler i mellom lyktene i stedet for at du bruker strømtjuver.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har pærevarsling på bilen så blir det tull om du kobler på ekstra forbrukere bak på lyktene. Det du må gjøre er å måle deg til hvilken ledning bak på lyktene som er til hvilket lys også koble samme ledning på den. Om du som sagt har pærevarsling så må du skaffe deg originalt ledningsnett som skal brukes til tilhenger.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår