Gå til innhold

Tikkelyd fra ventiler 1.6 16V AZD

Ranger emnet


Espen Solheim

Anbefalte innlegg

Hei,eg har noe tikkelyd fra motor og sitter og tenker p� og kj�pe nye ventill�ftere for og se om det hjelper,

har ogs� h�rt att vipearmene er svake p� disse motorene er det lurt og bytte disse ogs�?.

Vil helst unng� og ta av toppen,er det noe annet eg kan bytte her evt trenger for denne jobben.

Setter pris p� all hjelp og r�d eg kan f�.

Det er ein:vw golf 1.6 16V motorkode:AZD 2001mod

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om motoren bruker olje, kan du kanskje vurdere å bytte ventiltetninger med det samme du har kammen ute.

Og siden kammen må av, så må vel regreima av også, så du kan kanskje sjekke om det er tiden for å bytte den også snart.

 

--

 

byttet reg reim for ei uke siden,så kjedelig og ta av reima igjen men må vel bare bite det i meg.

Nå bruker den ikke noe olje,men må eg ikke ta av fjærene på ventilene for og bytte ventiltetningene?.

Er det noe vits i og bytte vippearm,motoren er gått 200 000 men har følgt allle servicer på møller.

Takker for svar :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for mange år siden tok eg ein service på honda motorsykkel,da hadde eg av de hydrauliske ventilene og gjorde de reine hadde de oppi ett

ett kar og brukte ett verktøy som presset renseveske gjennom løfterene.er det likt på disse ventilene att det evt går og rense det?

Er 12-13 år siden eg tok denne servicen er litt usikker akkurat ka sykkel dette var men meiner det var cbr600 med dobbel kammer,kan være eg tar feil.men husker att eg renset ventilløfterene og monterte de,den tikket før eg renset de men laget ikke ein lyd etterpå.

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går selvsagt an å prøve, men vær forbredt på å rive det fra hverandre en tur til. Veldig spinkle løftere på disse motorene, se bildet http://kmcams.com/images/hyd%20lofter%20audi%2024v%20diesel.jpg

Husk, kammene er skrudd fast i toppdekselet, og toppdekselpakningen er tetningsmasse. Kjøp den på møller, er en veldig tynn, grønn og spesiell masse.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kammene skrudd fast i toppdekselet,er det med de 6mm boltene på toppdekselet.

Eg har kjøpt tetningsmasse til toppdekselet,blir nok nye løftere og vippearmer også siden den er gått 200 000 nå.

Det som er litt "rart er att nå tikker den ikke lenger lurer på om det har noe med att det har vært så kalt,får skifte olje og filter i helga.

Takker for tips og råd :-)

Peugot 407SW

Alfa Romeo 156 Selespeed(Til salg)

VW Golf IV(solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår