wexhall Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Hei. Sliter med varmeapparat i min Omega B 1996 2.0 16v Må ha turtall på motor for at varmeapparat skal blåse varm/lunken luft. Det begynte på morningen i dag, og det er jæ.... kjedelig når det er 17 blå ute. Noen som har peiling på hva dette kan være, og hva som må til for å utbedre feilen? Misstenkte først varmeregister, men håper for guds skyld det ikke er det, da det er latterlig mye jobb å bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Hvordan er motortemperaturen, ligger den på rundt 90 grader med vanlig kjøring? Kjenn på slangene som går inn på torpedoveggen, disse skal være like varme. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Motor har driftstemperatur på 90 grader ja.. Noen ganger går den noe lavere, men dette regner jeg med er fordi at det er såpass kaldt ute. Har ikke sjekket slanger enda, men har lest noe om å sette vannslange på disse slangene. Må jeg da eventuelt bytte kjølevæske igjen etter at dette er gjort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Skal sies at jeg måtte ha radiatortett på bilen for en liten stund siden, men kjølevæske har blitt byttet etter dette, og har kjørt med bilen i en ukes tid etter dette uten at jeg har merket noe særlig til dårlig effekt i varmeapparat. Vet ikke om dette kan ha noe med saken å gjøre? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Sette vannslange på de slangene? Er alt kjølevæske som går i de slangene så skjønner ikke hva mener. Du får heller ikke satt på noe annet der da det er spesielle koblinger på slangene som sitter inn på varmeapparatregisteret. Kjenn på de 2 slangene. Er disse to like varme så ligger feilen inni bilen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Løst: Lite varme i varmeapparat S6 c4 - defekt register - Side 2 Var her jeg leste noe om å kjøre vann igjennom systemet.. Har veldig lite peiling på dette, så er usikker på hva som skal/må gjøres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 23, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 I verste fall kan du ha tettet igjen varmeapparatregisteret sånn delvis med slik "vindundermiddel" Som sagt så må du først kjøre den varm også kjenner du på de 2 vannslangene som sitter midt på torpedoveggen, disse skal være like varme. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2013 Kjørt bilen en tur nå, og den nederste slangen kan virke noe varmere enn den andre. Det veksler hele tiden mellom kald og varm luft i bilen, mens det som kommer som "varmluft" er bare lunken luft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Når bilen ligger på normal temperatur så skal du kunne brenne deg på slangene. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wexhall Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Når bilen ligger på normal temperatur så skal du kunne brenne deg på slangene. Hei igjen. Nei, det gjorde jeg ikke på noen måte. Kunne fint holde hånden på slangene til tross for at bilen lå på ca 90 grader Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kansel Skrevet Januar 30, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2013 Normalt sett skal dette luftes selv, siden det er lukket system. men det tok en evighet på min. så det du kan gjøre, det er å ta av korken på tanken der du fyller kjøleveske. starte bilen og klemme på den store slangen som er i forkant av tanken. du vil se at det kommer luft ut gjennom tanken da. på min kom det mer og mer varmluft ettersom det var luft i systemet. og ikke minst det at slangene ble jævlig varme. noe de også skal bli. såfremst du ikke taper noer veske. så skal jo det hele være tett. men, jeg hadde radiatormiddel på min. og jeg måtte stå å klemme verre på slangene, siden det helt klart kan stoppe opp en eller annen plass, da dette rett og slett limer seg igjen en eller annen plass i systemet. og da spess i varmeappregister. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bambo Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Sjekk om sirkulasjonspumpa til varmeapparatet virker. Den sitter rett nedenfor ekspansjonstanken din. Når bilen går/tenning står på skal du kjenne det vibrere litt i pumpa når du holder rundt den, gjør den ikke det er den ødelagt. Da vil du ikke få god nok sirkulasjon igjnnom registeret og vil heller ikke få inn nok varme. Håvard. Siter "Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay" *Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv. Håvard. TLF: 41408822 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.