Gå til innhold

kansel

Bruker
  • Innholdsteller

    121
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om kansel

  • Bursdag 02/23/1981

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    omega b
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1995
  • Motor (eks 1.6)
    2.5 V6
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    styling,chipa
  • Fylke
    troms

Contact Methods

  • Bosted
    Tromsø

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

kansel's Achievements

  1. takker og bukker. da er det ut å trekke den rett av, mens man venter på at ny skal komme i posten 😄 jeg hadde en viss teori om at det var slik. men siden jeg allerede hadde ødelagt ene enden, så ville det vært kjipt å ødelegge noe i selve forsterker osv også 😜
  2. Hei. jeg fikk problemer med bremsene. der pedalen ble hård om man bremset noen ganger, men kom tilbake om man kjørte noen meter. så fant ut at dette kunne være feil på selve vacumslangen som går fra blokka og bak til forsterker. men da jeg skulle løsne denne fra blokka, så klarte jeg å knekke selve plastdelen oppå. så jeg fikk lest av delenummer og finner delen på nett. så kommer problemet. på delen jeg skal ha, så ser jeg at det er gjenger på den delen som går inn på selve bremsekraftforsterker. så denne er altså da skrudd inn her? og er det i så fall noen som har byttet denne? for er jo ikke i nærheten av plass til å få skrudd ut denne o.O legger v bilde av selve delen jeg bestiller. så kanskje noen kjenner igen. jeg har fjernet lokket oppå motor. samt fjernet de 2 slangeklemmene som er på lufterøret som går fram til luftfilterboksen. så jeg ser hele vacumslanger. men må jeg fjerne den hovedboksen alle slanger går til, samt beholder for bremseveske for å kunne skru ut sangen? ser også at de 2 slangene til kjøleveske er litt i veien. men tror jeg skal klare meg selv om de er på (håper i alle fall det) men, noen som har byttet denne. eller bremsekraftforsterker før, som kanskje kan hjelpe med et hint eller to.. eller skriv gjerne en hel bibel med guide om du har 🙂 bilen her er i alle fall en Audi A3 2005 2.0 140HK TDI motorkode bkd legger også v bilde av den vacumslangen jeg skal bytte.
  3. Hei. har en volvo V70 2001 mod B5244S2 der tempratursensor går på max med en gang man vrir om tenninga. Først var eneste problem at bilen hadde feil med gasspjeldet, noe som ikke er byttet enda. så den jaget litt på turtall. men, helt plutselig gikk nåla på motortemp rett på max. så bilen ble parkert. siden den hadde stått lenge med samme kjøleveske, så tappa vi ut den, kjøpte ny termostat. pr nå står den åpen (altå uten termostat, siden den måtte bestilles) men den viser fortsatt full temp uten den. og den er nå nesten helt håpløs å starte. må holde på lenge og aller helst startgass. så jeg skjønner ikke helt hvor dette kan ha en sammenheng. noen som kanskje har vært bprti noe slik? det skal også være 2 sensorer for temp i bilen. en fram en plass og en nærmere topredovegg (ifølge folk i alle fall) så kanskje en start å finne akkurat disse.. og kan forøvrig nevne at vifta fram skrur seg på så snart du vrirom nøkkel. og den står i lang tid etterpå. men, det er kanskje ikke så rart, mtp at den tror bilen er på maxtemp.. så jeg tenkte å starte med å teste med et annet batteri. sånn at man utelukker et typisk strømproblem. men andre tips motas i aller høyeste grad :) en siste ting. jeg har et håpløst tastatur. så fyll in S og space der det måtte mangle
  4. Hei. tok en liten svipptur til sverige forleden, det var glatt føre så det virka som bilen spølte på is, bare at den typiske antispinn-lampa aldri kom på. så kom jeg innom ca 20 minusgrader og meget godt veigrep. da viser det seg at bilen plutselig går fra 3 til 5000 omdreininger som om den ikke skulle ha grep på veien,så går den plutselig tilbake og tar tak. dette skjer i all hovedsak under pådrag. tenkte dette var en vanlig issue da clutch slurer. men, bilen virker ikke å ha noen problem under normal rolig kjøring, i bakker, eller noe som helst så lenge den ikke får mye pågang eller mye gass (som forbikjøring osv) den har ingen problem med å ta laus, og om jeg setter i f.eks 3. gir, holder inne brems og slipper ut clutch, så kveles bilen. så er det noen typisk greie som kan gjøre akkurat dette?
  5. kansel

    varme/termostat

    hei på dere. jeg står litt fast med et lite problem med min 2003 Audi A4 1.8 TQ jeg får ikke tempratur på over 50 grader, hverken under kjøring eller med å stå i ro etter lengre kjøring. det kan skje at man ser den såvidt beveger seg opp litt på nåla. men så havner den tilbake til 50 igjen. så det kommer litt varmluft av anlegg, men heller bare lunkent. det begynner jo å bli kald ute, så ser at dette kan bli et problem. jeg tenkte dette kunne være termostat som ikke åpnet. så jeg endte med å bestille nytt termostathus. men ser jo på video at dette er et evig styr å bytte. så noen andre ting man evnt kan sjekke i denne sammenheng? for på video sier han at når man får opp feilkode som fortelle om at noe er galt med termostat, så gjør man denne prosessen.. mens min har ingen feilkode i det hele tatt? så om det evnt er tilfelle at man får opp melding om alle feil med termostat? eller evnt andre ting som muligens kan være feil? det er heller ikke så lenge siden det er fyllt opp nytt på kjølevesketank osv. og dette skjedde helt plutselig, bare merka en dag at jeg ikke hadde temp lenger. det ble ikke renset sist gang da det ble tømt, så er såklart ingen umulighet at det kan være noe stuck i systemet. men tenker kanskje det er noen tips og triks om man kan kjenne på om den og den slangen er varm. osv osv. og såvid jeg vet og kan lese meg fram til i instruksjonsbok, så finner det vel ingen sikring som styrer noe her?!
  6. hei. får følgende feilkode på min bil. lest av med vcds-lite : 16795 - Secondary Air Injection System: Incorrect Flow Detected P0411 - 002 - Lower Limit Exceeded noen som vet om dette er en typisk feil? altså en vanmlig ting som gjør dette, vanlig slange/del som gjør akkurat dette? får også opp denne feilkoden : 1826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent her har jeg prøvd å google litt, men får mye forskjellige svar på akkurat den, så om noen skulle ha innspill der, kjør på :D
  7. de gikk bort med å ta bort batteripolen. siden jeg var ute i gokk og ikke hadde tilgang på leser. så etter en god stund kom den tilbake. da er det lest av som du ser her oppe. og ja, ble slettet med kodeleser da. både med vcds og en delphi. men kommer tilbake etter en stund. ellers ett par som jeg ikke kan nevne stort om, siden det bare står at man må registrere seg for å få den opp i lista. koder er derimot der. så det var at en dør var åpen (logisk nok siden jeg satt med bena ut av bilen) og at ett skiltlys er gått. men alt ble selttet med kodeleser. og eneste "feilkode" som kom opp igjen med en gang, det var lyset til skiltet. så etter en stund kommer motorlampa tilbake. og da er det den -30-10 steering angle saken
  8. har ladet batteriet. og det holder på espenning over lengre tid. også målt dynamo. og den leverer som den skal. så spørsmålet er om det evnt er en typisk kjent kontaktfeil en plass? er jo en haug av kontakter all over :p og den indikerer jo ikke noen direkte på kodeleser :\
  9. ja, får motorlampe. og da har jeg tidligere bare tatt av batteripolen i noen min, så har den gått bort. så har den kommet tilbake etter en stund. kan være alt fra etter lang kjøring. til kortere tur eller akkurat når jeg starter. så ikke noe som gir direkte utslag mtp kjøring eller annet.
  10. noen som har fikset denne selv? har googlet litt og får alt fra å bytte deler, til å sette inn ett nr i feilkodeleser, ratte helt over til begge sider og mye forskjellig. så tenkte jeg heller skulle høre her om noen kanskje hadde peiling på akkurat denne :P 01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30 35-10 - - - Intermittent har også følgende kode som kommer opp, om noen har innspill der ;) 17698 - Coolant Temp Sensor at Radiator Outlet (G83): Signal too Small P1290 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent 18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low P1602 - 002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent Bilen er en A4 1.8 TQ
  11. testa igjen med leseren jeg har. får kontakt med srs, multifunskjon, klima og alt man kan velge i menyen. men når jeg velger motor eller gear, så vil den ikke koble til. kan dette ha noe med chip å gjøre`? o.O
  12. bestiller en fra Ebay :P
  13. er orginal spiller som står i bilen. bare siden mange nevner at det kan påvirke akkurat dette ;)
  14. hei, har en delphi 150 sak som jeg kobler til kontakten på min 1.8 TQ 2002 mod. men får ingen kontakt. gir bare beskjed om at den ikke oppnår kontakt. har brukt denne lesern på mange biler og den har fungert utmerket. kjenner at den sitter noe dårlig i selve kontakten. men skal da være samme standar her som andre odb2. så noen innspill på dette?
  15. takker. tenker jeg bytter plass på de 2 første da. for å se om jeg evnt får feil på ett annet nr da. er vel kanskje ikke uvanlig at man klarer å skade en slik coil under skifting? ser jo at plugger ikke har blitt byttet på en evighet her. det som tydeligvis er nr 3 var brent fast og mye slit for å få ut. så kan jo ha skjedd noe med den coilen man setter nedpå pluggen. så jeg skal hive meg rundt for å teste litt :D
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår