Tor Ari Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 hjelp! jeg har loka med å få skilter på bilen(golf 2 gti 16v) min siden august! Det var en feil i motoren i høst som jeg fikk vw-verksted til å fikse. Dette klarte dem etter mye og lang tid. Det som er greia er at nå som jeg er rett rundt svingen til å få skilter på bilen begynner det samme problemet å oppstå. Bilen går som regel når den har stått stille en stund(noen timer kanskje), men dør ut etter 15-20min. Og da starter ikke bilen igjen for fem flate øre! Er det noen som har peiling på hva denne feilen kan komme av?? Jeg er så drit lei av denne bilen nå. skal selge bilen når jeg får den i orden, forresten... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cheron Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Coilen?? Siter Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Ari Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Cheron Coilen?? er det i det hele tatt coil på en injection-motor? vw-autoe18 ville vel funnet ut at det var coilen ganske fort, hvis den hadde vært gåen?? jeg vet ikke... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Hall giveren i fordelern kanskje? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuning God Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 jeg hadde samme problemet på ene sierra jeg hadde, der viste det seg å være bensinpumpa. Bilen kunne gå 10 timer eller 5 minutt, viste aldri når den daua ut. Den daua, nektet å starte... Så gikk det et par timer, så startet den og gikk igjen. Siter se www.carstyling.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
perri Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Larsen jeg hadde samme problemet på ene sierra jeg hadde, der viste det seg å være bensinpumpa. Bilen kunne gå 10 timer eller 5 minutt, viste aldri når den daua ut. Den daua, nektet å starte... Så gikk det et par timer, så startet den og gikk igjen. Var det bensinpumpa som var ødelagt, eller ga den bare ikke nok bensin? Må man bytte bensinpumpe når man bytter til en større motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 jeg ville og ha satset på at de er bensinsystemet som fucker dette til.. du burde få skjekket trykket i bensinsystemet ditt på et verksted.. har du byttet bensinfilteret nede ved pumpa ? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Jeg vet ikke men bensinpumpa hørest jo ikke så dumt ut, eller i det hele tatt et eller annet med bensin tilførselen. Vet ikke om jeg kanskje mimrer for mye tilbake til moped tidene når bensin kranen var tett, man kjørte en liten tur og så stoppet mopeden, etterhvert som den stod stille så sivet det bensin ned i flotør kammeret og det ble fullt og mopeden startet.. Er jo to pumper på 16V, en løfte pompe som sitter i tanken, og en trykk pompe som sitter utenfor tanken. Er enkelt å røske ut pompa i tanken, du løfter bare opp teppet i baggasje rommet, å så ser du et lokk med tre skruer i, dette tar du av, å så må du vell av med noen slanger og noe greier, husker ikke da det er en stund siden jeg gjorde det, men er nå enkelt. Det som er problemet er jo å avgjøre om det evt er trykk pompa eller løfte pompa som forårsaker problemet.. Har du lite bensin på tanken eller?. Skjønner ikke helt hvorfor noen av pumpene skulle svikte etter å ha gått en stund men hmm.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tor Ari Skrevet April 1, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by golf gti16v jeg ville og ha satset på at de er bensinsystemet som fucker dette til.. du burde få skjekket trykket i bensinsystemet ditt på et verksted.. har du byttet bensinfilteret nede ved pumpa ? Hei, jeg har ikke studert hva slags pumpe det er, men bilen var ombygd da jeg kjøpte den i august. Da var samme problemet der. Men det kan jo være mulig at pumpa er fra 1,6 cl, og bilen er jo ombygd til gti 16v. Skal den da ha pumpa fra gti 16v? -for jeg er ikke sikker på om det er blitt byttet pumpe også. Tusen takk for at dere svarer og hjelper til. må sjekke nærmere på dette. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by Tor Ari Hei, jeg har ikke studert hva slags pumpe det er, men bilen var ombygd da jeg kjøpte den i august. Da var samme problemet der. Men det kan jo være mulig at pumpa er fra 1,6 cl, og bilen er jo ombygd til gti 16v. Skal den da ha pumpa fra gti 16v? -for jeg er ikke sikker på om det er blitt byttet pumpe også. Tusen takk for at dere svarer og hjelper til. må sjekke nærmere på dette. om du har bensinpumpe i tanken (som en 16v trenger), så kan du jo prøve å koble denne ut og starte bilen. lager hovedpumpa di rare lyder? hvis løftepumpa er gåen så blir det for mye stress på hovedpumpa - og den kan finne på å lage rare lyder.. Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ottar Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Med cl pumpe starter den garantert ikkje. bytt bensinfilter. Kan og hende tankluftinga er tett, plukk av tanklokket og sjå om den funker da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Hallo, jeg bare lurte på en ting... Når jeg kjører hardt med min 16v, så begynner motoren å kutte ut og gå i napp, samtidig som pumpa lager et satans bråk som minner om ei katte som noen trøkker på :) haralltid trodd at dette var bensinpumpa under bilen, og har kjøpt denne så skal sette denne på, men kan det være mate-pumpa i tanken ? Noen erfaringer ? Til deg som startet denne tråden, så har du garanert 16v pumpa, ellers så hadde ikke bilen svevet i det hele tatt :) Cl en har bare en liten mekanisk pumpe i motorrommet som arbeider med en tiende del av trykket :) Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 feilen er at releet er gåent, en arbeidskamerat av meg sin passat hadde akkurat samme problem, bilen stod hos mekanikeren i 2 uker før de fant feilen. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gallagher Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 nei, er ikke i releet.. byttet det akkurat.. har gått el-nettet i sømmene, så ikke noe galt der.. lurte bare på om noen vet hva som skjer hvi mate pumpa streiker eller ikke funker helt ?? Siter - golf gti16vT prosjekt - 76 polo - prosjekt UR -polo - 77 derby - old skool Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tuning God Skrevet April 1, 2004 Rapporter Share Skrevet April 1, 2004 Originally posted by perri Var det bensinpumpa som var ødelagt, eller ga den bare ikke nok bensin? Må man bytte bensinpumpe når man bytter til en større motor? Det er mekanisk pumpe på Sierra, og det var den pumpepinnen som var for lang. Så pumpen trakk seg ikke tilbake skikklig. Så avogtil hengte den seg helt opp og ga ikke bensin. Siter se www.carstyling.tk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.