Gå til innhold

Audi A3 Dugg Problemer

Ranger emnet


Zvein93

Anbefalte innlegg

Hei. Har en Audi A3 1998 Mod. Kjøpte den for en uke siden. Men har hatt et stort problem med dugg på alle rutene. Bilen dugger over hele tiden uansett hvoran program jeg har klima kontrollen på. Med mindre jeg bruker A/C da dugger den ikke over. Eneste problemet er at den fungerer ikke når det er under 1.5+ grader, og jeg bor i Bodø, alltså der er alltid minus grader her.

 

Har byttet Polln filter, Sjekket for fukt under matter, kjøpt en boks å satt i bagasje rommet som skal sammle opp fukten visst det skulle vær fukt, har kjøpt spray på biltema som jeg har poler inn i rutene og kjøpt anti dugg kluter som du skal tørke av duggen med så beskytter den også med dugg. Ingenting som fungerer.

 

Har lest en plass at visst Luftspjelden er satt i konstant lukket posisjon så vill lufta i bilen bare sirkulere og dermed skape dugg, men jeg vet ikke hvor jeg sjekker dette. Alltså hvor ligger i så fall denne luftspjelden?

 

Noen som har noen tips eller har hatt lignende problem, så rop ut, alt av tips og triks er av intrese.

Saab 9-3 2000 2,0L

Audi A3 1998 1,6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er veldig vanlig med lekkasje under selve golvmatta på passasjer siden. Du klarer ikke kjenne om det er vått før du får løftet opp matten å kjent under, siden det er skum gummi på den andre siden å vannet trekker som regel inn i det.

 

Er helt normalt på disse bilene at det renner vann inn i polen filteret for så ned under matta.

Audi S4 c4:

 

034 High output coils , Rs2 manifold , KKK K26turbo , Magnector plug wires , Wg spring preformance.

 

maped by 034 Motorsport. 

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Pontiac Fiero GT 3,0 Tubo:

 

Garret T3 / T4E Stage 3 , Haltech E6GMX , 500lb injectores , Comp Cam , Forged pistons , Hiflow gas and oil pump ,

Ferita exhaust 2,5. 

 

Custom maped by Anders Ringstad 

 

Dyno: whp 380hp / 590nm

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Er veldig vanlig med lekkasje under selve golvmatta på passasjer siden. Du klarer ikke kjenne om det er vått før du får løftet opp matten å kjent under, siden det er skum gummi på den andre siden å vannet trekker som regel inn i det.

 

Er helt normalt på disse bilene at det renner vann inn i polen filteret for så ned under matta.

 

Perfekt... Hørtes jo ikke bare LITT dyrt ut.

 

Har du noen tips til en enkel og kanskje billig måte å fikse dette på?

 

Kan det vær så lett som at jeg bytt plast deksel, kupe filter, lar den stå inne i en varm garasje i 2-3 dage og tørke så er det fiksa?

Eller må jeg ut med hele jævla gulv matta og alt som ligger mellom polln filtret og shit å gjør?

Saab 9-3 2000 2,0L

Audi A3 1998 1,6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen der ute i den vide verden som noen gang har hatt et slikt problem og vet hvordan man fiksere dette? om ikke biln min bruker nok bensin på at termostat er gåen, så bruker det vertfall nok bensin nå som jeg må kjør med ac på til en hver tid, ikke nok med det, men etter en lang til med ac på, så dør bilen av å stå på tomgang fordi den får for mye bensin.

 

Akkurat nå er jeg nær å bare selge hele dritt av en bil, selv om jeg sikkert kommer til å gå i 40k- med tanke på hva jeg har investert i denne biln!

Saab 9-3 2000 2,0L

Audi A3 1998 1,6L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM motor stopper grunnet for mye bensin, da får den alvorlig mye for mye. I slike tilfeller burde du forlengst ha sendt bilen til 'doktoren', ikke sant? Der kan de finne ut om det er LMM eller lambda som feiler og lager krøll, det fikser seg hvertfall ikke av seg selv. Og jo lenger du drøyer, jo mer penger kaster du rett ut vinduet ved å fore motoren med et par liter på mila ;)

Og når det gjelder fuktproblemer så er det ingen i verden som har bedre mulighet til å hjelpe deg - enn et merkeverksted :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har fukt under golvmatta som nevnt over, da må dette ut for å tørkes. Dog er det ingen vits å svartmale i forkant, mye mulig det bare er pollenfilteret som hele tiden er fuktig. Som allerede nevnt, her er et merkeverksted det beste stedet å få tips, enda bedre om de fikk se på det :)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår