Gå til innhold

92. Transporter starter ikke

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jaujau. Bestemte meg for å prøve en aller siste gang før jeg begynte å skru. Tok ut luftfilteret å sprøyta på med startgass. Da kom den etter en stund. Så da er det vel glødinga som er problemet? Eller kunne den bare hatt en dårlig dag? Å OM jeg skal bytte pluggene så ser jeg at det blir vanskelig å bytte to av pluggene. Er det noe vits å bytte de tre som det er enkelt å komme til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk startgass på diesel, pga den høye kompresjonen kan du ta knekken på motoren.

Ja, er bedre å bytte 3 plugger enn å ikke bytte noen hvis pluggene er defekte.

Før du bytter noe så mål om de får strøm.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kobla fra ledningene på 3 av pluggene men ble ikke noe klokere av resultatene på multimeteret så tok ut en å en plugg. Plugg nr 1. Var gåen. Nr 2 og 3 var bra. Nå gjenstår bare de to siste bak dieselpumpa. OFF ser mørkt på å komme til der :(

 

Noen med litt motivasjonstanker til meg? Eller som har lyst på sekspakning med øl for å bytte/sjekke de to siste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1320km for en sekspakning? :)

 

Nå husker jeg ikke helt hvordan det ser ut i motorrommet på denna, men hvis det er slik jeg ser det for meg så skal det gå ann å bytte alle glødepluggene uten å demontere pumpa :)

Virker kanskje som en stor jobb å skru vekk dieselpumpa, men med litt tålmodighet og en medhjelper når du skal lufte systemet går det fint på en kveld/helg for en hobby mekaniker uten særlig erfaring.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår