lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Kassebilen min har stått i ro i en liten uke å det er -6 grader ute. Nå er den ikke interissert i å starte. Lada batteriet, prøvd startkabler fra annen bil, starthjelp men den er ikke å starte. Lukter diesel av røyken som kommer ut av eksosen men neida. Starteren drar rundt motoren, glødinga lyser ihvertfall på dashbordet. Så nå er jeg litt rådvill her:) Noen tips? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Skjekk om det er 12v på glødeplugger under gløding. Er det spenning der bør du teste de. (Skru de ut og sette 12v på de) Er pluggene i orden er det dieselmengde, timing av reg.reim og kompresjon som bør skjekkes, i nevnt rekkefølge. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Den reima som går på dieselpumpa. Skal den være stram eller litt slakk? Merka at den er litt slakk' kanskje den har hoppa over noen tenner? Noen merker jeg kan sjekke for å se om den er på rett plass? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Merkene på kam, veiv og pumpe må stemme. På det lengste strekket skal du kunne vri reima 90 grader med 2 fingre, da er den passe stram. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Er det merker på reimhjulet og på blokka? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 På reimhjulet og på metallet/blokka bak ja :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Okay. Får kjike på det i morra. OM reima har hoppa over noen tenner, må den byttes da? Eller er det bare å sette den på riktig plass igjen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Da har reima strekt seg for langt og du må skifte pumpereima og strammehjulene. For at det skal bli bra så må dieselpumpa stilles inn med måleur ellers så vil du få startproblemer. Før du begynner så er det jo greit og måle om du har strøm fram til glødepluggene og om de er i orden. Alt ettersom hvor lenge siden det er regreim og pumpereim ble skiftet. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Går d an at jeg har "drokna" motoren? Ettersom jeg har kinna en god del i dag, skal måle på glødepluggene i morra:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Det er det minste du trenger å beskymre deg for :) Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 (endret) Var ute en snartur å kjika nå. Sikring nr 15 er ok.sikringa til glødepluggene er ok. Spenningen synker når glødingen er på. Så glødinga er nok i orden. Da lurer jeg på om det er noe ledninger jeg skal sjekke før jeg tar fatt på å kjike på reima? Endret Januar 13, 2013 av lillejon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meanbean Skrevet Januar 13, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 Selv om bilen starter fint på +2 så er det godt mulig at glødepluggene ikke er gode nok til -5 T4en min startet fint så lenge det var over 0, men ikkje F--- på -5 Med nye glødeplugger starter den på et blunk i -15 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 13, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2013 (endret) Selv om bilen starter fint på +2 så er det godt mulig at glødepluggene ikke er gode nok til -5 T4en min startet fint så lenge det var over 0, men ikkje F--- på -5 Med nye glødeplugger starter den på et blunk i -15 Bilen var i oslo en tur rundt 1.desember å da var det sikkert 15minus der. Starta uten problemer da. Den har til vanlig starta uten problemer før. Er det noen ledninger som kan være problemet? Ledninga som går til dieselpumpa? Skal det være strøm på den når tenninga er på? Endret Januar 13, 2013 av lillejon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lillejon Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Hva slags vei skal jeg snurre rundt motoren for å sjekke reima? Tenkte å sette ei skralle på enden av motoren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 14, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2013 Med klokka. Selv om den tilsynelatende gløder, kan pluggene være defekte. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg