Gå til innhold

Vindusviskere tar ikke hele ruta

Ranger emnet


JimCKF

Anbefalte innlegg

Viskerne på frontruta mi løfter seg litt på midten når de er nesten på topp, noe som legger igjen dritt midt i synsfeltet til både fører og passasjer. Viskerne er helt nye, da jeg bare trodde de gamle var dårlige, men de nye (flat "aerodynamisk" list fra Biltema til ~99kr stykket) er ikke noe bedre. Har bøyd armen på førersiden litt, uten at det hjalp stort.

 

Kjent fenomen, har jeg valgt feil viskere (22"), eller er armene "slappe"?

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp fjær på viskerarmen?

 

Bra forslag! Sliter med et samme på førersiden; viskeren tar ikke på et felt som ca 30cm..irriterende. Prøvd flere viskere. Også prøvd å bøye litt på armen så den skal presse mer mot ruta uten hell......kanskje en strammere fjær kan hjelpe. Men denne får jo ikke løs vel.

 

Påpassasjersiden virker den utmerket....kanskje bytte over den fjæra.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De flate som biltema har tar tak i vinden da den treffer frontruta og løfter seg. Har hatt samme problem selv. Kjøpte en annen type, med liten spoiler på armen. Det hjalp

 

Har de med spilet på biltema? Kikket andre steder uten å ha funnet, har tenkt at den kan hjelpe.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket mer på dette i dag, viskerarmen løfter viskeren etter ca 25cm opp på ruten fra bånn....når den er helt oppe er viskeren 3-4 fra vinduet på midten av viskeren. Så da må jeg vel prøve en annen viskerarm. Prøvd å ta den av etc...sjekke at den sitter i hakkene osv.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det mye verre hos deg enn hos meg. Her er det snakk om det motsatte; ca. 25 cm fra toppen i stedet for fra bunn. Så bare de siste 25 cm. er dårlig visket.

'92 Opel Calibra 2.0i (solgt), '86 BMW 728i (solgt), '93 Opel Calibra turbo 4x4 (solgt),

'95 Audi A6 2.0, '96 Hyundai Coupe 2.0 (skrotet), '94 VW Passat 1.9td

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har bestillt meg en brukt arm fra et huggeri for å prøve den.

 

Rart armen løfter seg litt fra ruta egentlig, akslene som den er festet på skal jo ha litt slark(?). Når du løfter opp begge viskerarmene å drar litt i de.

 

Skal ha EU denne uka...så får vel anmerkning på at den ikke tar skikkelig.

Endret av gutt78

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg endelig fikset dette problemet! Løsningen? Kjøpte meg en visker fra Valeo(140kr ca), tradisjonell design(ikke oneblade. greier). Det første som slår meg i forhold til de 3 andre jeg har prøvd: Valeo sin er mye kraftigere oppbygd i selve konstruksjonen. Den blir ikke presset sammen som andre. Den pusser hele området rent.

 

Link: http://media2mi.pl/p/2/488/343/photo-e775a3bb-bc10-485a-a9de-7381df27cd08-for_zoom.jpg

 

Prøvde en biltema(89kr) i går, samme type design...men den funket helt elendig. Pusset bare et området på 20cm.

2002 Audi A6 2.4 Quattro Avant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår