Gå til innhold

Symbol for startsperre lyser

Ranger emnet


KIRK

Anbefalte innlegg

Nå i kveld når jeg skulle kjøre bilen inn i garasjen rabla det plutselig fullstendig for bilen. Nødblink gikk på og ville ikke av igjen, og lyset over ladelampa lyste:

 

[ATTACH]35629[/ATTACH]

 

Bilen ble god igjen når jeg daua den, men starta og stoppa den noen ganger for å se om dette gjentok seg, og det gjorde det 4. gangen. Hva kommer dette av? Er dette noe som bare baller på seg?

Tidligere har den vært slik at av og til når jeg starter den begynner glødelampa å blinke, og motoren stopper. Dette kan også gjenta seg et par ganger, men så er det flere uker / måneder til neste gang den får anfall. Er noe stein hakke galt med bilen?

Endret av KIRK
Bildeplassering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juletre :)

 

Spøk til side, siden du får opp alt sammtidig virker det egentlig som om det er en ECU som ikke henger med i svingene, anbefaler å få tatt en diagnose.

Provoser frem problemet å ta en diagnose, uten å skru av tenning/motor i mellomtiden.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kommer ikke av slitasje, men dårlig kontakt. Du kan prøve med en annen nøkkel om du har, er det samme symptomer der så gjør som Jesper1201 sier, les ut feilkoder. Kan hende du da får ut noe som;

01-Engine 17978 (P1570) Engine Start Blocked by Immobilizer

25-Immobilizer 01176 Key Signal too low

 

Skjer det ikke med annen nøkkel så er det nøkkelen ;)

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for hjelpen dere :) Skal få lånt meg en kodeleser, og prøve med den andre nøkkelen.

Men har du noen peiling på hva dette med glødelampa er? Når jeg starter bilen hender det at den begynner å blinke, og bilen stopper. Som sagt er det bare å starte på nytt, så er det borte, og det går lenge til neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er derfor vi alle er her, for å hjelpe :)

Blinkende glødelampe signaliserer feilkode registrert i ECU, hva den kommer av finner man først ut ved diagnose ;) Mulig det har en kombinasjon med startsperren siden den stopper, men det kan gjerne andre bekrefte eller avkrefte.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste nøyere i første post og så at det kun gjaldt nøkkel symbolet.

Enig med det Quattro sier ;)

Blinkende glødelampe står for motorfeil, resten har Quattro svart på :)

Motorfeil "kategorien" går stort sett ut på det elektriske, men kan være slike ting som drivstofftrykk osv.

Siden den stopper skulle det ikke forundre meg om det er dårlig kontakt til kam eller veivsensor, men det blir avslørt av en diagnose.

 

Motorfeilkoder blir lagret i bilens minne hvis ikke jeg husker helt feil.

Bilforumet.no
Super Moderator
 

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår