Gå til innhold

Sliter med å få temperatur når det er 10-15 minus

Ranger emnet


Roy Yngve Pettersen

Anbefalte innlegg

Er ganske normalt at disse bilene med dieselmotor har vanskelig for å komme opp i de normale 90 grader på motoren når det er kaldt.

 

Synes ikke ECON knappen gjør noe fra eller til i kuldegrader.

 

Men det blir vel varmt inne i bilen ?

2007 modell har vel ofte Webasto også?

 

--


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme på bilen min, en Touran 06... Sirkulasjonspumpe og brenner måtte byttes... Sjekk hva dem skal ha i Sverige.

 

Nå er det mulig jeg var uheldig, for det virka etter at sirkulasjonspumpa blei bytta, men da brant brennern opp, totalt kom det på 12000 med litt rabatt på merkeverksted. Derfor, sjekk med svenskelandet hva dem skal ha for det samme.

 

Jeg holder en veldig knapp på akkurat det. Men det KAN være det er nok at du får lest av feil og åpner brenneren igjen. Hvis tankvolumet har vært nede på reserve, så klarer ikke brenneren starte, den forsøker fem ganger før den går i lås, og da må den åpnes på verksted, eller iallfall med datautsyr kompatibelt med bilens data. Er du heldig er det bare dette som skal til. Det er iallfall billigst, rundt en 1000 lapp visstnok, alt etter hvilket verksted du besøker.

 

Håpper dette er nyttig informasjon for deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det samme på bilen min, en Touran 06... Sirkulasjonspumpe og brenner måtte byttes... Sjekk hva dem skal ha i Sverige.

 

Nå er det mulig jeg var uheldig, for det virka etter at sirkulasjonspumpa blei bytta, men da brant brennern opp, totalt kom det på 12000 med litt rabatt på merkeverksted. Derfor, sjekk med svenskelandet hva dem skal ha for det samme.

 

Jeg holder en veldig knapp på akkurat det. Men det KAN være det er nok at du får lest av feil og åpner brenneren igjen. Hvis tankvolumet har vært nede på reserve, så klarer ikke brenneren starte, den forsøker fem ganger før den går i lås, og da må den åpnes på verksted, eller iallfall med datautsyr kompatibelt med bilens data. Er du heldig er det bare dette som skal til. Det er iallfall billigst, rundt en 1000 lapp visstnok, alt etter hvilket verksted du besøker.

 

Håpper dette er nyttig informasjon for deg

 

Takk for svar, skal sjekke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange har webasto uten å vite det, fordi de ikke har knapper til det inni bilen. Men ja, alle nyere dieselbiler som er kjøpt nye i Norge har tilleggsvarmer av en eller annen type installert, og vw har webasto. Du ser gjerne et klistremerke et sted i dørkarmen til førerdøra, eller på døra et sted. Og disse slutter å virke etter en stund, så da må du få lest ut feilkoder e.l.

 

Hvis det da ikke er en importbil, da må du bare regne med å fryse.

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 07 passat import uten tillegsvarmer. Har aldri problem med temperaturen når det er kaldt..Kan være -10 og kaldere. Eneste jeg merker er at den hoster litt i 2-3 sek etter start. Men tempen stiger jevnt.. Tar kanskje en 10-15 min før den når 90 grader.

 

Lånte en 2012mod skoda octavia med 1,6 TDI.. Den tok lang tid for og bli varm..Og den var norsk.. Enkelte dager på rolig kjøring på 5-6 mil, nådde den aldri 90 grader.. Maks 70 grader ol..

)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår