Gå til innhold

Defa alarm skrur seg ikke av, får ikke start på bilen!

Ranger emnet


MikkelB

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg eier en VW Passat 1997, 1.8l (b5) Jeg har hatt litt problemer som vi har fikset i dag, men nå i dag skulle jeg skru på bilen så gikk alarmen, jeg fikk ikke slått den av så jeg koblet ut batteriet. Hvis jeg kobler til batteriet går alarmen med en gang, det jeg lurer på om det finnes en løsning på å fjerne hele alarmsystemet eller en sikring jeg kan ta ut. Ellers er jeg åpen for andre løsninger, tusen takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det beste er og få kobla bort hele greia da det bare blir styr med defa alarmen når det får gått noen år. Den fungerer som en bryter på styrestrømmen fra tenningslåsen og til starteren om jeg ikke husker helt feil, så da pleier det som regel og sitte noe oppunder rattstammen.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert startsperra som har slått inn, da får du ikke startet, har den i det hele tatt tent men så daua med engang? Enten send den på verksted å få dem til og resette jernen, eller finn "koden" til å skru av startsperren. På Renault megane så er det noe sånt som blink tre ganger med fjernlyset, blink til høyre, skru av og på a/c... Vanskelig og si hva som er til din. Prøv og trykk på sentrallåsknappen på nøkkelen ett par ganger fort etter hverandre mens alarmen går.Hva slags problemer hadde du tidligere idag?

Endret av Lars Verde

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei tror nok ikke det hjelper, er temmelig sikker på at det er startsperren, hadde samme problemet med en megane når en kompis av meg satte inn anlegget og fikk pluss borti minus før sikringen var satt på, han måtte skru den av med den "koden". Ring et verksted i romjula og forhør deg. Men hva fikset du tidligere i dag?

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/176075-startsperre-til-passaten.html

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?37540-Startsperre-hvordan-reset-(feil-n%F8kkel)

Endret av Lars Verde

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ivrig jeg nå, hehe. Det lyser ingen nøkkelsymbol, jeg tok ut noen sikringer for å sjekke om noen hadde gått ang bensinpumpa i dag tidlig. Batteriet har vært helt tomt mens bilen har ståt stille ute i kulda, tok det inn og fullmladet det.

 

Jepp, der har du svaret på hvorfor immoen er aktivert.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår