yosi4 Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 hei! Bilen min skal inn til eu kontroll i 30.01.2013 i følge vegvesnet sine sider.Bilen min blei vist forige mnd og fikk en mangel lapp.Har jeg nå mistet tiden min elller kan jeg fortsatt kjøre trygt til januar så jeg rekker alle reperasjonene? Takk Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bwana Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Nei da, du har den tiden du skal ha før etterkontroll må være OK. Om du har siste siffer 1, så er fristen slutten av januar. Rekker du ikke det, så får du purring, og ny frist med t måneder ekstra - til slutten av mars. -- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yosi4 Skrevet Desember 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 Nei da, du har den tiden du skal ha før etterkontroll må være OK.Om du har siste siffer 1, så er fristen slutten av januar. Rekker du ikke det, så får du purring, og ny frist med t måneder ekstra - til slutten av mars. -- Så rekker jeg ikke denne etterkontrollen er det så lett att denne ikke er gyldig og må ta ny eu godkjenning? Siter Don't follow me, I'm lost too.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet Desember 22, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2012 En eu kontroll er gyldig i seks mnd (på dato)før det ikke holder med bare etterkontroll. Dvs du må ta etterkontroll innen utgangen av januar. Rekker du ikke det får du ny frist ut mars. Etter det går det ut en avskiltingsbegjæring og bilen bør ikke kjøres etter veien. Men det holder med etterkontroll frem til XX (Den datoen i november du tok kontroll) Mai Etter den datoen må du ta hele kontrollen på nytt Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
waxman Skrevet Desember 25, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 25, 2012 Og har du fått feilkode 3 på noe, har du ikke lov til å bruke bilen. Siter Søvnløs om natta og bevisstløs om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifo970 Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 En eu kontroll er gyldig i seks mnd (på dato)før det ikke holder med bare etterkontroll. Dvs du må ta etterkontroll innen utgangen av januar. Rekker du ikke det får du ny frist ut mars. Etter det går det ut en avskiltingsbegjæring og bilen bør ikke kjøres etter veien. Men det holder med etterkontroll frem til XX (Den datoen i november du tok kontroll) Mai Etter den datoen må du ta hele kontrollen på nytt Og dette er du sikker på? Etter mine samtaler med vesenet så gjelder en eu kontroll helt frem til neste kontrollperiode . Og det har jeg praktisert i åresvis uten noen problemer. Så nei , man må ikke ta en helt ny kontroll selv om det er gått mere enn 6 mnd.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Januar 24, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2013 Og dette er du sikker på? Etter mine samtaler med vesenet så gjelder en eu kontroll helt frem til neste kontrollperiode . Og det har jeg praktisert i åresvis uten noen problemer. Så nei , man må ikke ta en helt ny kontroll selv om det er gått mere enn 6 mnd.. Mondeo prater om når bilen ikkje vart godkjent på eu-kontrollen og tiden ein har på seg til etterkontroll. Går det over 6 måneder før etterkontroll, må ein ha ny komplett eu-kontroll. Siter Bilforumet.noModerator: Bilpleie - Bilstereo -2003 Volvo S60 2.4D-1981 Porsche 911 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hifo970 Skrevet Januar 25, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2013 Må man det? Hvor står det skrevet? Jeg har pr tlf diskutert det med de som har med eu kontroll å gjøre på biltilsynet , og de er ikke enige med deg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg