Gå til innhold

Hifo970

Bruker
  • Innholdsteller

    42
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Hifo970

  • Bursdag 03/03/1976

Contact Methods

  • Bosted
    Gjerstad

Hifo970's Achievements

  1. Er det krysset av på punkt 9 så er det kun statens vegvesen som kan oppheve punkt 9. . Slik jeg tolker dine og andre innlegg her , så går det ikke ann for et verksted å slette 9eren på kontrolseddelen. Og det er etter mitt syn feil, noe som jeg har påpekt flere ganger..
  2. Dieselpumpereima di er oppe til høyre på bildet.. Enkleste er å merke begge tannhjulene veldig godt flere steder , og bare bytte reim slik at tannhjulene står der de sto med den gamle reima. Det funker normalt , men du kan måtte løsne kamhjulet og vri det i etterkant for fininnstilling..
  3. Er helt enig med Rsele og andre her. Jeg mener dog du bør for din egen del avtale en kraftig prisnedjustering slik at du kommer godt ut av det. Jeg ville tro at de i et slikt tilfelle godtar å få dekket nettoprisen på alle delene , samt ca halvparten av de arbeidstimene som var utover den avtalte servicen.. ( jeg ville gjort det iallefall) Surt for verkstedet , men slik går det faktisk ikke an å drive . Og 18 k for rep av en eldre passat er ikke lite penger som verkstedet antyder...
  4. Satt en mangel på manglende skillevegg i en varebil som 9 er feil. Typen var hos biltilsynet og fikk omregga bilen til personbil med 2 seter. Fikk med seg et ark fra synet om stemplet godkjenning av ombygging , og jeg fjernet 9 er feilen .. 2 dager siden-. Hvis det var som du nevner her så hadde vel synet slettet 9 eren ?
  5. Har det minket på frostvæsken da? Kan jo fort være følerfeil i tanken som trigger den lampen..
  6. Vet ikke om jeg mosforstår deg nå , men jeg fikk en bekreftelse om at vesentlig\graverende forskjell på antall pigger for og bak er ulovlig. Det var ikke noe man skulle telle , men hvis det var ÅPENBART så satt man det som mangel. Sommerdekk på vinterføre er dog helt lovlig hvis føret tillater det..
  7. Har ikke jeg lagt meg flat? Jeg trodde jo at det var lov med fullt sett m pigger på en aksel og piggdekk uten pigger på en annen. Det er feil. Men tilnærmet like utslitte dekk som er såvidt innenfor grensen med feks 5 pigger på en aksel og 0 pigger på en annen er lov.. Det er jo i prinsippet dekk med like dårlige egenskaper så det er lov. Forstår du nå?
  8. Nei Rsele.. Hvis man har minimalt\tilnærmet ingen pigger på en aksel og ingen på en annen , fikk jeg beskjed om at det var greit. Og man skal ikke telle pigger på kontroll , men hvis det er åpenbare \graverende forskjeller på dekk , er det en 2 er feil. Så jeg tok feil på omtrent alle punkter , men sier bare at det er ikke alt dere har sagt som er riktig heller.. Skjønner? Thomas. Jeg lovte å sjekke ut dette med de som faktisk sitter med det øverste ansvaret , og de ble gjort.. Jeg har ikke argumentert mot eg selv , men heller kommet med en innrømmelse.. Skal dere fortsette å "ta" meg forde , er det bare patetisk..
  9. Dette feks er ikke nødvendigvis riktig.. Hvis der er få eller feks 4 pigger i framhjulene , må ikke bakhjulene ha pigger.. Men i hovedsaken i diskusjonen tok jeg feil..
  10. Da er det avklart.. Uten at alle innlegg dere har skrevet er riktig , så må jeg legge meg flat og si at den delen jeg siterte før i tråden er gjeldende for oss pkk kontrollører også.. Dvs , dekk skal ha tilnærmet samme antall pigger på begge akslene.. Men der er ikke noe minstekrav til antall pigger. 5 pigger i alle hjul feks er lov.. Det er forskjellen alene som gjelder.. Samtidig ble jeg opplyst om at dette er nok et punkt det "syndes" mye imot på pkk`r. Så jeg er ikke alene :-) Beklager , men jeg lærte da noe av det og kansje noen andre også.
  11. Er det vanlig å levere ut kvitering\takst etter en forsikringsskade? Spør fordi jeg ikke vet , men har hatt endel forsikringsjobber og aldri blitt spurt om annet en totalbeløpet på skaden fordi kunden var nysgjerrig.. Dette er jeg helt enig i.. Jeg hadde iallefall hatt angst langt oppover ørene hvis noen fra forsikringen ringte og sa de var misfornøyd med en jobb.. Uansett burde verkstedet lånt bort en bil , hvis rep tar lengre tid en forespeilt.. Og en forsikringsskade skal normalt være 100 % støkent arbeid , være seg tilpassning og overflate, så jeg ville ikke gitt meg hvis jeg var kunden her..
  12. ÅÅÅ sier du det:pray Det hadde jeg ikke peiling på..740 stian. IKKE dra ut de få piggene du har igjen i dekkene dine.. Ikke en kjeft i verden som kan ta deg på eu kontrollen for det..Og de kan jo være med å bedre trafikksikkerheten og framkomligheten , så det forslaget er aldeles bak mål. . Til sommeren dog , da kan du det hvis du vil kjøre med ubrukelige sommerdekk.. Er det noen kontrollører her inne som har satt en mangel på manglende pigger i piggdekk noen gang? Eller er det noen hvermansen som har fått mangel på manglende pigger i piggdekk? Ikke? Så snodig.
  13. Jeg har jo skrevet at piggfrie vinterdekk på en aksel og piggdekk på en annen er ulovlig.. Hva jeg mener er farlig eller ikke har ingenting med en eu kontroll å gjøre.. Kan jeg ikke slå opp i ktf eller ktk og henvise til en regel , er det i utgangspunktet tilatt. Og j a , jeg mener det er ugunstig å kjøre med 2 pigger i framhjulene hvis bakhjulene har 90 pigger. Men det er ikke diskusjonen. At jeg i tillegg mener det er minst like farlig med 5 år gamle billigdekk bak og nye Nokian foran spiller desverre heller ingen rolle. Saken er at pr definisjon så er piggdekk ( med piggdekk gummiblanding og oppbyggning) piggdekk uavhengig av antall pigger. Dvs et piggdekk uten pigger. Husk , det er stort sett på speilblank holke man " bruker" piggene i piggdekk. Piggfrie vinterdekk er som noen har sagt tidligere en annen type dekk som har ganske annerledes egenskaper på snø. Men at ikke alle er enige i dette synes jeg er greit. Jeg har som sagt ikke noen diagnose , så at jeg skal sitte med 4 sider med tettskrevne tungleste loverk i hodet på dekk , eller og alle andre temaer på en eu kontroll er det ingen som forventer eller forlanger.. Men man skal kunne finne ut av regelverket ved å lese eller ringe..
  14. Nå må du ta rev i seilene Thomas. Du synes det er sykt at reglene er diskuterbare ? Tror du alle eu kontrollører er en homogen masse? Jeg synes du skal ringe en i svv selv og se om du får et raskt og klart svar på dette vi diskuterer. Det skal jeg banne på at de må lese seg til de også. Eller ring rundt til forskjellige bilverksteder og hør hvordan de praktiserer dette med antall pigger i dekkene. Gjør det før du kalle noe sykt . Etter min viten så er alle kontrollører av kjøtt og blod , og regler vil tolkes forskjellig så enge det er mennesker innblandet.. Og mener du dette handler om liv og død? Husk , skal man følge rsele , så skal dekk ha tilnærmet likt antall pigger i dekkene... Dvs mitt eksempel med 45 bak og 90 foran , vil da pr definisjon være ulovlig og ifølge deg livsfarlig..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår