Jump to content

Singular

Bruker
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

About Singular

  • Birthday 05/20/1988

Contact Methods

  • Bosted
    Norge

Singular's Achievements

Menig

Menig (1/13)

10

Reputation

  1. Hei! Jeg har tenkt å gå til innkjøp av en A6 2,4 Quattro 2000 modell Tiptronic 280000km. Den har vært i eie av selger siden 2004.Har fulgt alt av servicer osv. Ingen "store" reparasjoner på den til nå. Den fikk en liten bemerkning på eu kontroll sist år om slitt frontrute og frontlykter pluss en noe svak katalysator på den ene siden. Er dette en god bil å kjøpe? Anbefalinger/råd mottas med takknemlighet:)
  2. Hei alle sammen! Vurdere nå et nytt bilkjøp og har sett litt på denne; Har funnet en 2001mod 525IA som har kjørt rundt en 19000km. Bilen har kun hatt 1 eldre eier, fulgt alle servicer, og det virker som den er tatt godt vare på i mitt syn. Er dette en bil jeg kan ha i et par år uten å måtte skrape kontoen hver måned for verkstedregninger?Hvor langt kan egentlig en slik bil kjøre om den blir tatt godt vare på? Hører fra dere
  3. Hmm. Med 15000 ubesvarte spørsmål tror jeg at det kan ta litt tid og trenger kjapp respons..
  4. Hei alle sammen! Vurdere nå et nytt bilkjøp og har sett litt på denne; Har funnet en 2001mod 525IA som har kjørt rundt en 19000km. Bilen har kun hatt 1 eldre eier, fulgt alle servicer, og det virker som den er tatt godt vare på i mitt syn. Er dette en bil jeg kan ha i et par år uten å måtte skrape kontoen hver måned for verkstedregninger?Hvor langt kan egentlig en slik bil kjøre om den blir tatt godt vare på? Hører fra dere:)
  5. Har samme problem selv. Skal selge bilen men har rotet bort eu kontroll lappen. Er greit å kunne vise fremm. Kan jeg gå til et hvilket som helst verksted å få den printet ut eller må jeg til biltilsynet får å få den? Jeg må vel ikke ta ny eu kontroll om jeg har mistet den?
  6. Men om jeg da får et bilverksted til å sette på de orginale fjærene kan de da slette 9'er feilen min på eu godkjenningen eller må den til biltilsynet uansett? Hva med 4 hjulsmålingen?
  7. Bilen er ikke noe spesiell lav. Er kun 40/30 senk pluss det er satt på litt ekstra på bakfanger og har jo sideskjørter. Bare at de på naf ikke hadde noe annet enn en bokk hvor rampen gikk 30 grader opp på en avstand av 30cm. Ville jo resultert i at jeg hadde landet med sideskjørtene på rampen å knust frontfangeren. Å nei de hadde ikke noe eksra plank å legge ut for å jevne det till. På et annet verksted jeg var på fikk jeg beskjed om at bilen var for lav til at de klarte å feste utsyret så derfor skulle jeg gå til naf som hadde rette utstyret til det sa de. Uanz er så lei av dette med frem og tilbake bare for å få en 4 hjulskontroll at jeg holder på å gi opp hele greia. Kjøpte bilen med senkesett og skal nå få dette godkjent i vognkort for i hele tatt å få en eu godkjenning på bilen. Lettere sagt en gjort ja! Fikk en alternativ løsning fra naf senteret da at jeg kunne demontere front og bakfanger og selv kjøpe noe plank som jeg kunne komme med og legge ut for så å prøve å få den oppå bokken. I tillegg er det ikke sikkert de klarer å montere utstyret å grunnet breddingen fordi det blir for liten plass med hjulene. Sitter derfor å vurderer om det ikke bare er like så greit å få på de orginal fjærene så jeg slipper den 4 hjulskontrollen og kan få den eu godkjenningen i boks!!! Men så er jo spørsmålet igjen, må jeg ha en 4 hjulskontroll om jeg går tilbake til orginal fjører??
  8. Hadde egentlig bare vært godt å få fjernet senkingen grunnet at den er så lav med det påmonterete stylingkittet. Ellers er den bare senket 40/30
  9. Har nå prøvd å få bilen godkjent med senkesett men trengte en 4 hjulskontroll før jeg skulle til biltilsynet. Siden bilen er så lav er det ingen verksteder som får den oppå bokken. De sliter også med å montere utstyret grunnet breddingen. Kom da på en alternativ løsning...; Dersom jeg monterer originale fjører igjen og får et godkjent verksted til å gjøre dette vil jeg da slippe 4 hjulskontrollen og kan da bare kjøre rett ut til biltilsynet med 9'er feilen fra eu kontrollen? Hvor mye vil dette koste meg sånn ca? er en opel calibra
  10. Fik en forhandler som var interessert i å hjelpe meg men måtte ha et artikkelnummer?Hvor finner jeg det. Mener han det nummeret som står på selve fjærene og i tilfelle hvor på fjærene finner jeg dette nummeret? Har prøvd å google det flere ganger men fant ingenting
  11. Kjøpte bilen med senkesett, skal nå få dette i vognkort men fikk ikke med noen TUV papirer på senkesettet når jeg kjøpte bilen. Noen som har peiling på hvordan i f*** jeg skal få tak i dette uten å måtte kjøpe nye av samme typen?Er av typen cobra 40/30 senk
  12. Hei Har nettopp sendt bilen inn til eu kontroll og fikk et par 2-er feil. Fikk feil på senkesettet siden det ikke var registrert i vognkortet. Punkt 9 forevisning for trafikkstasjon. Dette er jo en 2 er feil så vekstedet har sendt melding om ikke anbefalt godkjennig før nødvendig reparasjon er foretatt. La oss si at jeg vet om et verksted hvor jeg kan få bilen godkjent(at de overser disse feilen) Vil jeg da få trøbbel med Statens vegvesen i senere tid. Vil jeg få en etterkontroll uansett?Eller hvordan funker systemet? Takker for svar på forhånd:)
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Privacy Policy