Jump to content
Bilforumet.no

Jostein Hanken

Bruker
  • Content Count

    25
  • Joined

  • Last visited

About Jostein Hanken

  • Rank
    Registrert bruker
  1. Hatt bilen på verksted i 2 dager nå, de klarer ikke å finne noe. De hører lyden, men vet ikke hva det er. Virker som at de vil bytte svinghjulet bassert på "elliminerings metoden, vi finner ikke noe annet galt så da vil vi bytte det", men jeg er skeptisk til å gjøre en så dyr reperasjon (sikkert 10-15000) uten at de med sikkerhet kan si det er problemet. Så, er det ingen måte å diagnostisere dette? er det lurere av meg å ta dette til merkeverksted istedet for et "vanlig" verksted?
  2. Hei Noen som kan kjenne igjen denne lyden og si hva det muligens kommer av? Ca 6-7 sekunder uti videoen. https://www.youtube.com/watch?v=BNOwkjgVw3E Det er en slags metallisk raslelyd, veldig svak. Den kommer ved rolig akselerasjon, mellom 1500 og 2500 omdreininger Touran Diesel 2009 modell automat, gått ca 170.000. Er det Svinghjulet? Har hørt mange "ulydsvideoer" fra youtube, føler ikke det er likt.
  3. Hva er "markeringslys" ? Du mener blinklyset? Det har jeg sjekket ,funket fint.
  4. Fant du ut av dette Terje? Jeg har samme meldingen nå, men såvidt jeg kan se er alle lys på. Hvilken pære er det snakk om ?
  5. Yepp, det er lyden. Og da er vi jo tilbake til det orginale spørsmålet mitt: "Kan jeg justere effekten av denne "forvarmeren" på noen måte?"
  6. Ja, og jeg kjenner det kommer litt luft ut ved frontruten, og de nederste får cm begynner å bli klare. (Forutsetter at Dieselbrenneren er den som lager den "summelyden" som kommer når jeg trykker på fjernkontrollen)
  7. Tanken er jo naturligvis at jeg kan sette meg i en "varm" bil, uten å måtte stå i 5minutter å vente på at dogg etc skal forsvinne. (Dogg i bilen er ikke til å unngå bare så det er sagt, surfer mye og det ligger alltid våtdrakt, håndkler, surfebrett osv i bilen).
  8. Hei. Jeg vet ikke den tekniske betegnelsen, men på min Touran har jeg en fjernkontroll som jeg trykker "on" på så starter varmen i bilen, selv om bilen ikke går. Jeg kjøpte denne 2009 2.0TDI R modellen til påske, har ikke testet denne forvarmeren før nå som kulden har kommet. Selv om jeg setter denne på 30min før jeg setter meg i bilen er det bare såvidt doggen av ruta er borte, det er fortsatt like kaldt inn i bilen. Tar jeg hånden over ventilene er det såvidt det kommer ut luft. Når jeg starter bilen funker alt "fint", den varmer seg fot opp, blåser som bare juling når jeg skrur opp effekten etc. Så mitt spørsmål er: Kan jeg justere effekten av denne "forvarmeren" på noen måte? Eller må jeg bare slutte å bruke fjernkontrollen, men heller programmere den til å starte feks kl 6 om morningen så den får 2t med effekt før jeg setter meg i bilen? Hva skjer da med batteri etc om den må stå på så lenge?
  9. Høres helt perfekt ut! Prisen ser ikke så gale ut heller... brukte du nettbutikken? Ser bare http://bilxtra.no/bagasjeromsmatte-24740 denne der, og den spesifiserer ikke om det er 2,5 eller 7seter...
  10. Hei Noen forslag til hvor jeg kan vinne gummimatte som dekker hele bagasjerommet når det er snakk om en varebil? Finner kun for 5-setere. Veldig gjerne gummimatte med "forhøyde" kanter slik at vann holder seg på matta og ikke renner av. -Jostein
  11. Hei Er på langtur med min 1997 passat , 1.6l bensin (uten AC) og plutselig sluttet kaldluft inn i kupeen å fungere. Nå kommer det kun varmluft, noe som ikke er så stas på en langtur midt på sommeren. Dette skjedde plutselig... Jeg fann en løsning på å holde tempen litt nede ved å sette på resisrkulerings knappen, men når jeg ville teste igjen et par timer senere funket kaldluft ca 2minutt før det ble varmt igjen... For meg virker det som om noe er tett eller lignende? Noen som har noe input på hva dette kan være? Har fortsatt 1000km i sommervarmen igjen før jeg er hjemme på det vanlige verkstedet....
  12. takk Mondeo, den var fin! Til info har jeg snakket med Forbrukerrådet, kort oppsummert: I følge Håndverksloven var de pliktige til å varsle meg ved før arbeidet ble påbegynt. Mine rettigheter er å kreve arbeidet ugjort, få tilbake bilen med de gamle delene ELLER å komme til enighet med verkstedet på pris dersom jeg ønsker å beholde arbeidet. Dersom vi ikke bli enige på det punktet må jeg betale full regning for å få tilbake bilen, for så å klage gjennom rette instanser i etterkant. Verkstedet har til info full rett til å holde igjen bilen min ved en slik tvist.
  13. Har brukt de i 6 år, aldri hatt problemer før. Men alle jeg snakker med har samme inntrykk som deg, de burde har ringt...
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.