Tigraklovn Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Hei. Jeg har en vectra 1,8 16v 97 mod sedan. Jeg har kjørt litt med den nå og den fusker veldig. Pluggene er mer hvite (det skal de ikke være). Jeg tenkte å sjekke ut bensinfilter, dyser og pumpe. Men hvor sitter bensinfilteret på disse bilene? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2012 Greit og starte med bensinfilteret, dette sitter rett foran tanken. De koblingene kan være litt vanskelige og få av. Bør også få sjekket bensintrykket også om bensinpumpa leverer for lite trykk. Lyser det no motorlampe da? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigraklovn Skrevet Desember 21, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 ja, motorlampen lyser, luftmengdemåleren byttet jeg fordi den som sto i funket ikke men den fortsatte å lyse etter dette. Så Motorlampen lyser og jeg fant ikke noe bensinfilter foran tanken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tigraklovn Skrevet Desember 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 29, 2012 Nå har jeg byttet kamakselføler, bensinfilter, luftmengdemåler, lufttemperaturmåler, og blåst mellom hele bensinsystemet. Den fusker fortsatt litt, jeg har tatt en diagnosetest på den og da kom også lambdasond 1 opp på feil. Kan det bare være den som er gåen så han gir feil signaler opp igjen i forhold til utslippet? Jeg har fått motorlampa til å slutte og lyse men den fusker fortsatt litt :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg