Jump to content
Bilforumet.no

Tigraklovn

Bruker
  • Content Count

    23
  • Joined

  • Last visited

About Tigraklovn

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 06/02/1995

Contact Methods

  • Bosted
    Røykenvegen 47
  1. Hei. Tenkte kanskje noen her kunne hjulpet meg litt. Når jeg skal dra på med bilen min i 3 gir og får den litt over 2000omd så virker det som turboen kutter ut. Dette gjør den også hvis jeg kjører helt vanlig på 5 gir å det kommer en liten oppoverbakke som jeg holder vanlig gass så kutter den etter litt. Kan dette være så lite som Luftmengdemåler? At den er dårlig så den gir feil signaler til turboen. Har hørt at dette er en svakhet på disse bilene.
  2. Ja, har sjekket med tenningslampe og den blinker. Pluggene er ganske lyse, altså ikke noe serlig bensin i forbrenningsrommet. . Kommer bensin helt frem til dysene.
  3. Hei. Nå har jeg prøvd ut ganske mye men begynner å gå tom for ideer. Jeg kjørte bilen min til bensinstasonen her om dagen og når jeg skulle hjem igjen ville den ikke starte i det hele tatt. Hentet den senere på kvelden da startet den og fikk kjørt den hjem men startet ikke opp igjen da. Prøvde igjen senere på kvelden og den startet, kjørte 500 meter lot den stå litt på tomgang også stoppet den og ville ikke hjem igjen. Det er gnist, kommer bensin (ikke mellom dyser) gjort rent spjellhus, gjort rent tomgangsmotoren, og sjekket at pumpa fungerer. Den har noen få ganger stoppet for meg i fart, rykker ikke men bare stopper. Noen som kan ha noe ideer om hva dette kan være?
  4. Den bygger fort opp trykk i vannet. Jeg går ut og skrur opp korken på ekspansjonstanken og da blåser det varmt med en gang. Kan det være dårlig termostat? At den kødder litt med å åpne og lukke?
  5. Nå virker det ut som jeg har fått ut dem møkka som er der. Jeg har fått luftet det ordentlig også. Jeg starter opp bilen og lar den stå litt på tomgang så den får temperatur. Da blir det veldig varmt i apparatet men så fort jeg har kjørt litt og senker effekten litt så begynner det å blåse kaldt igjen. Dette skjønner jeg ikke helt når det blir varmt som bare det når den står på tomgang. Noen forslag? Da vil det jo strømme varmt vann gjennom. Begynner å bli ganske lei av kald bil nå :P
  6. Det er bare den ene som blir varm. Men hvordan får man ut den møkka som ligger inni der utenom å ta ut registeret? Kan man spyle igjennom med trykk eller funker det å blåse gjennom bare?
  7. Hei. Jeg sliter med å få opp temperaturen på varmeapparatet på bilen min, ganske irriterende nå på vinteren. Den ville plutselig ikke varme noe særlig lenger. Det er fire innganger mellom torpedoveggen, de to rørene som går inn blir varme til slutt men den slangen som går ut igjen blir ikke varm. Det er noen ganger det kan blåse litt varmere i coupe'n også plutselig ikke så varmt igjen. Termostaten ligger mellom 80 og 90 grader så det er ikke noe problem. Er det noen som kan ha peiling på dette? Kan registeret være tett siden variere på varmen og det lekker ikke vann noen steder inne i bilen.
  8. Har tatt diagnose. Byttet alt som kom opp. Men har kkke byttet lambdan. Kan prøve.
  9. Nå har jeg prøvd masse for å få den til å gå ordentlig. Jeg har byttet bensinfilter, kamsensor, luftfilter, luftmengdemåler, lufttemperatur måler, gjort rent hele bensinsystemet og spjellpossisjon føler. Fortsatt vil den ikke få nok bensin, pluggene er litt mer brun hvite. Så er egentlig tom for ideer om hva det kan være. Lurer på om det kan være bensinpumpa som gir for lite trykk? Er det noen som kan hjelpe meg med noen råd?
  10. Hei, jeg har en 97 mod vectra. 1,8 16v. Denne har den ECO knappen i dashbordet, hva er egentlig hensikten med denne? Den vil heller ikke tenne lyset i bryteren når jeg slår den på :P Men forbruket kommer opp på kjørecomputeren. noen som kan svare kort og enkelt på det?
  11. Nå har jeg byttet kamakselføler, bensinfilter, luftmengdemåler, lufttemperaturmåler, og blåst mellom hele bensinsystemet. Den fusker fortsatt litt, jeg har tatt en diagnosetest på den og da kom også lambdasond 1 opp på feil. Kan det bare være den som er gåen så han gir feil signaler opp igjen i forhold til utslippet? Jeg har fått motorlampa til å slutte og lyse men den fusker fortsatt litt :P
  12. ja, motorlampen lyser, luftmengdemåleren byttet jeg fordi den som sto i funket ikke men den fortsatte å lyse etter dette. Så Motorlampen lyser og jeg fant ikke noe bensinfilter foran tanken.
  13. Hei. Jeg har en vectra 1,8 16v 97 mod sedan. Jeg har kjørt litt med den nå og den fusker veldig. Pluggene er mer hvite (det skal de ikke være). Jeg tenkte å sjekke ut bensinfilter, dyser og pumpe. Men hvor sitter bensinfilteret på disse bilene?
  14. Tigraklovn

    Blir varm

    Okei, men vet du hva temperaturen skal være for at vifta skal slå inn?
  15. Tigraklovn

    Blir varm

    Hei. Tempmåleren på bilen min funket ikke så ble litt bekymret skulle prøve å bytte termostaten og der sto det ikke noe tersmostat inni. Greit nok, så satt jeg inn en ny en som funket. Da fikk jeg tempmåleren til å funke også, men så blir den så veldig varm. Den gikk ganske fort opp til nesten 90grader og det er vel litt mye? Er det noen som kan ha en anelse om hvorfor den blir så varm??
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.