Gå til innhold

:( Polo som bråker ved 3000rpm

Ranger emnet


Lars Verde

Anbefalte innlegg

Hei!

Bilen min bråker ganske på akkurat 3000, alt "rister", men etter 3000 er det borte. Vet at det er da motoren yter mest, men er det noe triks for og ordne dette? Er ganske irriterende at det rister å bråker sånn :P Dette er en polo 6n fra 1997 :D

 

Takk for svar :D

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er det, fordi det er ikke ordentlig risting, er bare vibrering på en måte og motorbråk :P sliter litt med en eksoslekasje i tilleg, så kan være det er dette. Men hvis noen har noen forslag til løsning eller hva det kan være tas dette imot med stor takknemlighet :D

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æh, slik risting og motordur er bare kos! :)

 

Men ja, jeg ville så absolutt fått sjekket den eksoslekkasjen.

 

Jeg har en del frieksos, og på 3000+ høres og føles golfen min ut som en rakett! :)

- 1995 VW Golf GL - 1,8l 90hk - Se bilen her

 

- 1992 VW Golf VR6 - 2,8L 174hk - Se bilen her

 

Problemer med Golf 3? Ta en titt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja høres bra ut, har delvis tetta det med bandasje og pasta, men dette har begynt å gå opp, er akkuratt på bøyen midt på, hvor det ene feste er, var dette som løsna. Får vel kappe og sette inn nytt.. :/ Noen som vet prisen på nytt eksos, etter katalysator?

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en 242 før denne, og tullingen som hadde den før meg igjen hadde kjørt flexirør fra første lyddemper og ut, fordi han likte litt grom lyd. var som å kjøre 550 husqverna uten hjelm.. men hvordan er det på eu kontroll og eksoslekasje? Er det veldig lite som skal til for at det blir 2er?

- Volvo 242 B19 1978 (solgt)

- Volkswagen Polo 6n 1997 (bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 month later...
Tror ikke det er det, fordi det er ikke ordentlig risting, er bare vibrering på en måte og motorbråk :P sliter litt med en eksoslekasje i tilleg, så kan være det er dette. Men hvis noen har noen forslag til løsning eller hva det kan være tas dette imot med stor takknemlighet :D

 

finn en måte og holde motoren i de turtale som bråka mest. da kan du gå fram i motoren og høyre kar den bråke lyden kjem ifra. og ... he en motor som ej selge vist du vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår