Gå til innhold

Skuffet over verkstedjobben -forsikringssak. Hva gjør man?

Ranger emnet


Ellingen Wellingen

Anbefalte innlegg

Har en VW Polo STV 99 mod som går som ei kule og jeg har lagt mye penger og jobb i den.

Men her i høst skulle en eldre dame forsøke å ryggeparkere på en romslig parkeringsplass, og det gikk ut over min uskyldige Polo som sto der og håpet på det beste.

Det ble skade på skjerm bak, over bakhjul og litt på bakdøra. Verksted anslo rep til minst 20.000.

Damens forsikring skulle dekke dette, og jeg leverte bilen en fredag på verksted.

"Kommer til å ta litt tid detta" sa de, "men vi er nok klare innen neste helg".

Det var de ikke. Så neste fredag ringte jeg og purret. Da tror jeg de gjorde seg ferdig i en fei, for den bilen jeg fikk komme mandag kveld og hente var absolutt ikke ferdig!

Men pga ugunstig åpningstid på verksted, var det ingen jeg kunne snakke med da jeg hentet bilen.

Verkstedet ligger ca en time kjøring unna også.

Alt i alt en ugunstig affære.

Verst er vel at jeg ikke har noen kvittering eller noe skriv på hva de har gjort eller hva det har kostet, siden det er en forsikringssak.

Ikke har jeg lyst til å levere bilen inn til samme folka igjen heller, for jeg hadde satt av en uke uten bil for at det skulle ta en uke, men om de skal ta seg en uke til for å gjøre ferdig jobben, blir det alt for dyrt for meg i forhold til at jeg må leie bil igjen.. Arrghhh...

Endret av henne
Beklager, bug som skjer når tidsutlogges under skriving. Jeg rettet det siste :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto ikke at de var useriøse før nå..

De ble anbefalt av mitt lokale verksted som ikke gjør karosseri-jobb...

Hvem har da ansvaret, verkstedet som henviste dit?..

 

Om du har fått overført forsikringssummen til din konto å valgt verkstedet selv, så er vel dette en sak mellom deg og verkstedet som har gjort jobben. Om dere ikke klarer å bli enig om en løsning bør du kanskje få en uavhengig part til å vurdere reparasjonen.

 

Om forsikringsselskapet har overført forsikringssummen direkte til verkstedet så blir vel dette en sak mellom deg og forsikringsselskapet.

 

Ditt lokale verksted som anbefalte dette verkstedet har vel neppe noe ansvar.

 

Uansett. Har man en bil man har lagt mye av sjela si ned, vil man svært sjelden bli fornøyd når andre har hatt fingra borti bilen sin.

2014 Skoda Octavia 1.8T 4x4 DSG

1966 Mustang HT 5.0 HO EFI
2003 Skoda Octavia 1.8T 4x4, 1993 Audi S4 2.2T, 1991 VW Passat CL 1.8, 1995 Saab 9000 CS 2.0i Jub, 1991 Honda Civic 1.6 GL, 1979 Ford Escort 1600 Sport
http://amcar.madael.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg helt enig i.. Men jeg hadde i alle fall forventet at de skulle fikse bakskjermen som fremdeles er knust, litt løs, og ikke har de ordnet lakken heller. Visse steder har de brukt min gamle lakkstift som jeg tilfeldigvis hadde liggende i bilen, det er rett og slett ikke pent gjort!

 

Har sagt i fra til forsikringsselskapet at jeg ikke er fornøyd med jobben. Det skulle gjøres opp mellom kvinnens forsikringsselskap og verkstedet. Ergo fikk jeg ingen papirer. Er det riktig? Skulle likt å sett hva de har tatt seg betalt for...

 

 

 

Om du har fått overført forsikringssummen til din konto å valgt verkstedet selv, så er vel dette en sak mellom deg og verkstedet som har gjort jobben. Om dere ikke klarer å bli enig om en løsning bør du kanskje få en uavhengig part til å vurdere reparasjonen.

 

Om forsikringsselskapet har overført forsikringssummen direkte til verkstedet så blir vel dette en sak mellom deg og forsikringsselskapet.

 

Ditt lokale verksted som anbefalte dette verkstedet har vel neppe noe ansvar.

 

Uansett. Har man en bil man har lagt mye av sjela si ned, vil man svært sjelden bli fornøyd når andre har hatt fingra borti bilen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold deg til forsikringsselskapet ditt,ta kontakt og la dem se utbedringen av skaden og fortell din versjon av saken. Tror det blir det letteste for deg.

 

Nå sier verkstedet at jeg skal komme tilbake dit med bilen "så snart jeg har mulighet for å unnvære den" noe jeg sjeldent har. Men da skulle jeg jo ønske at motpartens forsikring også dekker en lånebil for meg, det får vel være grenser for hvor lenge jeg skal klare meg uten min egen bil -pga hyppige opphold på verksted -pga en skade forårsaket av en annen?...

Eller er det her min egen forsikring evt må komme inn? Jeg har selv kun delkasko...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Ikke kvittering? Hvorfor bruker du en useriøs aktør når det er en forsikringssak?

 

Er det vanlig å levere ut kvitering\takst etter en forsikringsskade? Spør fordi jeg ikke vet , men har hatt endel forsikringsjobber og aldri blitt spurt om annet en totalbeløpet på skaden fordi kunden var nysgjerrig..

 

Forhold deg til forsikringsselskapet ditt,ta kontakt og la dem se utbedringen av skaden og fortell din versjon av saken. Tror det blir det letteste for deg.

 

Dette er jeg helt enig i.. Jeg hadde iallefall hatt angst langt oppover ørene hvis noen fra forsikringen ringte og sa de var misfornøyd med en jobb.. Uansett burde verkstedet lånt bort en bil , hvis rep tar lengre tid en forespeilt.. Og en forsikringsskade skal normalt være 100 % støkent arbeid , være seg tilpassning og overflate, så jeg ville ikke gitt meg hvis jeg var kunden her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår