coco-bill Skrevet Desember 10, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2012 Plutselig kan jeg ikke slå av park- og tåkelysene på min 2005 Grand Voyager 2.5 CRD. Selv om jeg stopper bilen, tar ut tenningsnøkkelen og låser bilen, med lysbryteren avslått, så lyser disse lysene. Tåkelysene går av på batteri-sparefunksjonen etter 3 minutter, men ikke parklysene. Noen som vet hvor sikringen til parklysene er? Og hva med denne feilen? Noen som vet noe? Finner ikke noe på noen forum:angry: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddcar Skrevet Februar 1, 2013 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2013 Du har trolig en relefeil, et rele som har hengt seg opp. Releene sitter i sikringsboksen i motorrommet hvis det ligner litt på min 2003 mod. skjekk om du har belegg på kontaktene på sikringene. Hadde selv dette problemet både på sikringer og på polene på lyspærene og det førte til at kjørelysreleet smeltet. Det luktet pyton i bilen og forsto ikke hva som var feil før etter en tid. Les instruksjonsboka om du har en. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrGrVoy Skrevet November 11, 2013 Rapporter Share Skrevet November 11, 2013 Tror jeg ville ha sjekket lysbryteren og tilkoblingene her... Denne er ikke "on/off" type, men gir forskjellige motstandsverdier alt etter som i hvilken posisjon den står i. Husker ikke i farten hvilke ohm-verdier de forskjellige stillingene gir, men dette kan man finne ut av i "Haynes rep manual" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raymondness Skrevet Januar 1, 2014 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2014 Har av og til samme problemet på min 2001 Grand Voyager. Har ikke giddet å gjøre noe med det. Quick-fix er å slå av fjernlysene, og så slå på og av lysbryteren etter at du har stoppet bilen. Å bytte et relé er uansett ikke rakettforskning, så hvis ikke hurtigløsninga funker, så fikser du det! Siter -- Raymond Chrysler Grand Voyager 2.5 TD. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg