Gå til innhold

biler og stolthet..

Ranger emnet


wicky124

Anbefalte innlegg

Originally posted by Evjen

 

BMW er mye mer økonomisk enn de fleste tror, problemet er vel at de fleste eierne er litt harde på gassen, så da blir det et forholdsvis stort forbruk. Se på de nye BMW`ene feks med hvilken som helst motor, de har mindre forbruk enn hvilken som helst konkurent med tilsvarende motor.

 

Delene er ikke av de billigste, men de er langt fra de dyreste heller. Feks så hørte jeg av en BMW mekaniker som har jobba med BMW i snart 20 som sa at 4 plugger til BMW V8`ere kosta rundt 10 000 kr på 80 tallet, i dag kan du få 8 plugger til under 1000 kr.

 

Angående holdbarheten så kan du jo dra en til den lokale skraphandlern å se over om du finner mest BMW, VAG, Toyota etc.

 

Pappa har jobbet med BMW i over 20 år og har hatt eget BMW service verksted i 15 år så jeg kan sikkert ha blitt noe påvirka av det, men jeg sumerer faktisk fakta.

 

 

har du kjørt 6sylindra motor noen gong ?

selv om du ikkje presse bilen hele tiden så blir det alltid litt små gassing...... som igjen vil sørge for høyt bensinforbruk.....

 

bmw e greit nok , men ikkje så bra så mongen vil ha det te................

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ford er historisk sett kjent for å ha gode varapparat, og gode gearkasser. om ikke annet. måtte bare bryte bmw kranglinga..

liker i grunn toyotaer, men de er litt kjedelige. liker noen av motorene til bmw, men blir litt tung synes jeg. liker 1,8 is-motoren.

Porsche 911, Ford 15M RS, Suzuki vx800

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

"Om man ser bort i fra forsikringa". Hvorfor skal man se bort i fra den da?

 

Astroen min bruker 1,1l/mil, men den er MYE billigere å ha enn en Nissan Micra "om man ser bort ifra bensinforbruket".

 

Og bortsett fra vekta er den også MYE lettere enn en Nissan Micra!

 

Ok, ser nå at det ble litt feil formulert det jeg skreiv, men altså, det er dyrt for ungdom å forsikre feks 320/325. Men for eldre er det ikke så altfor galt.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wicky124

hva er de forskjellige bilmerkene kjent for?hva er dems stolthet?volvo har sikkerhet..saab har turboen..skjønner?

 

Nissan er vel mest kjendt for de kjekke eierne tror jeg:D

 

Men de er jo også kjendt for Micraen da.....Er vel et godt

allround merke kanskje. Fra Micra til Skyline...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gou

 

 

har du kjørt 6sylindra motor noen gong ?

selv om du ikkje presse bilen hele tiden så blir det alltid litt små gassing...... som igjen vil sørge for høyt bensinforbruk.....

 

bmw e greit nok , men ikkje så bra så mongen vil ha det te................

 

Har kjørt BMW med 4, 6, 8 og 12 sylindre, så ja, har nok kjørt det.

 

Uansett så er bensinforbruket på nyere BMW som regel mindre enn konkurentene med tilsvarende motor.

 

Men jeg er enig i deg at 320i feks er ingen sportsbil selvom det er noen som har det som tror det er det, men det var heller ingen idê når BMW bygde denne bilen at den skulle være en sportsbil, bare spotsligere enn konkurentene og det er den.

- 1994 BMW 525iXA Touring

- 1995 BMW 525tdsA Touring -SELGES-

x 1994 BMW 525i E34

x 1989 BMW 316i Coupê

x 1986/7 2x Mazda 929 vintersleder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Destro85

 

En jeg kjenner som er mye i statene kjøpte seg en infinity, jeg hadde ikke hørt noe særlig om de men jeg fikk se bilde og hørt hvordan den dro så skjønte jeg at det var skikkelige greier...har samme forhold til nissan som lexus har til toyota tror jeg...

 

Ja infiniti er Nissan sitt luxus merke ..

de har bla en SUV som sies å være kjappere enn Cayenne Turbo den heter Infiniti FX (og er faktisk den eneste av Infiniti bilene som IKKE eksistere som en Nissan..)

 

Infiniti har også Infiniti G35 ... muligens bedre kjent som Nissan Skyline (V35)

 

problemet med Infiniti er samme som Acura, de lages i USA.. og de selges bare i USA (og canada)

 

dette gjør ikke Lexus, de lager alle bilene i japan (pga for stor etterspørsel i USA begynte de å lage RX330 i Canada også)

og lexus selges globalt, snart også i japan.

Toyota tokk ikke de mest berømte bilene sine og bare stappet de i Lexus, de tokk helt nye eller ukjente biler.

 

dette gjorde verken Acura eller Infiniti.

faktisk så får man NSX som en Acura.

og allerede nevnt Skyline som en Infiniti.

hva blir det neste? åå jo .. civic som en Acura.

men vent! det finnes jo! Acura EL er en Honda Civic!

men alt er ikke så ille heldigvis..

hvertfall for Infiniti de tjener penger, Acura de som startet hele shitten sliter med å selge biler .. og de har 60 fler butikker i USA enn Lexus .. 100 fler enn Infiniti.

 

det som blir spennende å se fremover er jo om Acura overlever i det heletatt.

Lexus har et så godt tak på det amerikanske og britiske merkedet at de vil nok ikke klare å tape penger

og Infiniti går med store planer om Verden.

 

Personlig så er jeg mer spent på Lexus sin fremtid enn noen av de andre ..

de skal snart lansere en ny bil som skal kjempe mot Bently, Maybach og Rolls.

og snart kommer det en ny LS (denne gang ikke en kopi av S-class)

Prototypen på neste generasjons IS blir lansert i påska.

og de har allerede lansert verdens første SUV/Luxus Hybrid som kommer til norge i November

Ny GS er også allerede lansert, Virker som de går etter Audi denne gang. (ikke rart siden de allerede har slått BMW og Merc)

og snart åpner de en egen "Preformans" avdeling.. et "In house" tunning selskap .. noe på linje med AMG.

 

Om Infiniti noengang blir så store vet jeg ikke. men velkommen er de.

Acura derimot .. de må nok vente enda lengre, hvis ikke honda setter inn enda fler penger for å få litt mer liv.

men med allerede dalende økonomi hos honda blir ikke det lett.

 

det er ikke lett å konkurere med noen som har 40 Milliarder dollar på bank...

 

PS: neste Gen IS sin Foreløpig kjente toppmodell vil ha en 3,5lier V6 fra Yamaha så du vet de er alvorlige på det med ytelse i fremtiden..

[*] 2003 Lexus IS200

 

[*] 1999 BMW 318i - Solgt

 

[*] 1998 Mitsubishi Carisma GDI - Knust

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BLACK.PEARL

 

Ja, det er fakta.

Men, jeg mener at en bør ha ryggrad til en kjører. Kjører du Jag til 1 mill. i personbilklassen, "bør" du ha litt i formue og en 50.000 kr klokke på venstre arm også.

Min mening da...

 

Dummeste jeg har hørt, du fyrer jo bare oppunder fordommer folk har om slike biler. Folk må få ha hva slags biler de selv vil ha, uten at folk skal legge nesa si oppi hva slags liv han eller hun lever. Blir for teit om man MÅ passe i "Jaguar rollen" eller "Ferrari rollen" osv for å eie en slik maskin.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

 

Dummeste jeg har hørt, du fyrer jo bare oppunder fordommer folk har om slike biler. Folk må få ha hva slags biler de selv vil ha, uten at folk skal legge nesa si oppi hva slags liv han eller hun lever. Blir for teit om man MÅ passe i "Jaguar rollen" eller "Ferrari rollen" osv for å eie en slik maskin.

 

Hmm.. Du har vel egentlig rett, har visst fordommer her :( Sorry..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største problemet er vel som folk sier her.....bmw er dyrt...men dette er fordi en som kjøper bmw vil ikke ha noe annen skrot bil.

 

Leser her om alle som har "parkert" bmw`er i lyskryss racing......det er klart at en liten plastikk bil med strikk motor er raskes et lite stykke. Men prøv opp ryen tunnelen med 3 stk i bilen fra 70-140...

 

Har deltidsjobb i garasjen på plaza og kjører tilnærmet alt av biler. Kommer en kort liste over erfaringer jeg har med gjestene til dem forskjellige bilmerkene.

 

VAG- gutta som tror dem kjører verdenstøffeste biler, men har tilnærmet 0 greie på penger og vedlikehold. Typisk små slick kar. Kun stolt av at det er 4 ringer på bilen. Lite hyggelige og tror dem er viktist i verden

 

BMW- Enten så er dem wolla, entusiaster eller leie bil. Du ser på øyne til en bmw eier at han gleder seg til å kjøre bilen sin. Er ikke stolt får han kommer inn i bilen. Tar seg ofte tid til en snakk. Kan være litt redde for å gi fra seg bilen

 

Volvo/Saab- jordnære mennesker, overaskende mange unge som kjører dem. Folk som ikke bryr seg fult så mye om bilen. Tolmodige mennesker men liker at alt skjer riktig.

 

Japse normal bil: Folk som bare glir inn i mengden, litt stille av seg og gjør ikke så mye av seg.

 

Japse (sports/wannebe sportsbil): Her har du 2 typer. Dem som har MYE penger. Driter totalt i bilen sin.....møkkete og jævlige. Den andre typen ber deg alltid kjøre forsiktig fordi det er en veldig lav og dyr bil.

 

Dette er generelle trekk.

 

En ting som ihvertfall er sikkert (med litt eldre biler) at det viktigste er åssen bilen er vedlikholdt.

 

Vil videre si som en ekte bmw entusiast......dem som snakker negativt om bmw har ikke peiling på hva kjøreglede er. En ekte bmw eier ser ikke på bilen sin som et statusobjekt men som en del av seg. En bmw eier bryr seg ikke om hva andre syns, fordi han veit det ikke er noe bedre.

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kort sagt: folk har hver sin smak!!!

 

og godt er det... :D

 

men jeg gleder meg til den dagen morra rush'en ser ut som start feltet til et eller annet GT løp, så folkens, ut og modde... hehe

with no power, comes no responsibillity

* volvo 740 '86 (bruksbil)

* porsche 944 '86 (prosjekt)

* suzuki GSX-R 750 '92

* nissan 200 S14 '95 (driftebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Eye Candy

Største problemet er vel som folk sier her.....bmw er dyrt...men dette er fordi en som kjøper bmw vil ikke ha noe annen skrot bil.

 

Leser her om alle som har "parkert" bmw`er i lyskryss racing......det er klart at en liten plastikk bil med strikk motor er raskes et lite stykke. Men prøv opp ryen tunnelen med 3 stk i bilen fra 70-140...

 

Har deltidsjobb i garasjen på plaza og kjører tilnærmet alt av biler. Kommer en kort liste over erfaringer jeg har med gjestene til dem forskjellige bilmerkene.

 

VAG- gutta som tror dem kjører verdenstøffeste biler, men har tilnærmet 0 greie på penger og vedlikehold. Typisk små slick kar. Kun stolt av at det er 4 ringer på bilen. Lite hyggelige og tror dem er viktist i verden

 

BMW- Enten så er dem wolla, entusiaster eller leie bil. Du ser på øyne til en bmw eier at han gleder seg til å kjøre bilen sin. Er ikke stolt får han kommer inn i bilen. Tar seg ofte tid til en snakk. Kan være litt redde for å gi fra seg bilen

 

Volvo/Saab- jordnære mennesker, overaskende mange unge som kjører dem. Folk som ikke bryr seg fult så mye om bilen. Tolmodige mennesker men liker at alt skjer riktig.

 

Japse normal bil: Folk som bare glir inn i mengden, litt stille av seg og gjør ikke så mye av seg.

 

Japse (sports/wannebe sportsbil): Her har du 2 typer. Dem som har MYE penger. Driter totalt i bilen sin.....møkkete og jævlige. Den andre typen ber deg alltid kjøre forsiktig fordi det er en veldig lav og dyr bil.

 

Dette er generelle trekk.

 

En ting som ihvertfall er sikkert (med litt eldre biler) at det viktigste er åssen bilen er vedlikholdt.

 

Vil videre si som en ekte bmw entusiast......dem som snakker negativt om bmw har ikke peiling på hva kjøreglede er. En ekte bmw eier ser ikke på bilen sin som et statusobjekt men som en del av seg. En bmw eier bryr seg ikke om hva andre syns, fordi han veit det ikke er noe bedre.

 

 

Idiot.. Du beskriver jo bmw folka som noen guder. Dere kan både skru og holde det vedlike, ATTPÅTIL slå av en prat.

 

 

Det er altså ingen vag/saab/whatever gutter som gleder seg til å kjøre bilen sin? Og vi har ingen greie på vedlikehold eller noe.

Mens de med bmw.

HALLELUJA Dere gleder dere til å kjøre bilen, og dere kan både skru og gnikke på bilen deres. Dust.

 

Jeg kjører vag, da har jeg 0 peiling på penger? Hva mener du med det?

 

Jeg gleder meg ikke til å kjøre med bilen, jeg hater alle og en hver som ikke har lik bil som meg PLUSS att går det no gæli med bilen åker det inn på verksted. For jeg kan jo ikke skru. Virkelig det du tenker hvis jeg hadde rulla opp på plaza i golf'en min?

"My new years resolution is 1280x1024"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Evjen

 

Har kjørt BMW med 4, 6, 8 og 12 sylindre, så ja, har nok kjørt det.

 

Uansett så er bensinforbruket på nyere BMW som regel mindre enn konkurentene med tilsvarende motor.

 

Men jeg er enig i deg at 320i feks er ingen sportsbil selvom det er noen som har det som tror det er det, men det var heller ingen idê når BMW bygde denne bilen at den skulle være en sportsbil, bare spotsligere enn konkurentene og det er den.

 

finns ikke akkurat så mangen motorer (6 syl , 24v og 2.0 maskin) med 150 hp.............

se på VW sin Golf GTI (III) 2.0i 16v 150hp... går kje dårligere og bruker mindre fuel.....

 

kje misforstå.. har sansen for bmw eg.. liksom.. men ikkje E36 ;)

 

 

den ultimate bilen i forhold te pris og utstyr e honda accord :D

alt elektrisk og lett på rattet.. kamerat kjøpte ein for 2 år siden.. betalte 4000,- for den og har kje lagt ut ei krona på den ..

så der har me sjef bilen ;)

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 007

 

 

Idiot.. Du beskriver jo bmw folka som noen guder. Dere kan både skru og holde det vedlike, ATTPÅTIL slå av en prat.

 

 

Det er altså ingen vag/saab/whatever gutter som gleder seg til å kjøre bilen sin? Og vi har ingen greie på vedlikehold eller noe.

Mens de med bmw.

HALLELUJA Dere gleder dere til å kjøre bilen, og dere kan både skru og gnikke på bilen deres. Dust.

 

Jeg kjører vag, da har jeg 0 peiling på penger? Hva mener du med det?

 

Jeg gleder meg ikke til å kjøre med bilen, jeg hater alle og en hver som ikke har lik bil som meg PLUSS att går det no gæli med bilen åker det inn på verksted. For jeg kan jo ikke skru. Virkelig det du tenker hvis jeg hadde rulla opp på plaza i golf'en min?

 

 

Du er jo bare et glimrende eksempel på hva jeg skrev......brauter deg vei å trekker konklusjoner uten å lese hva jeg egentlig skrev. DETTE ER GENERELLE trekk......altså gjennomsnittlig vag eier!!!!!!

 

Hehe godt at du her viste alle et typisk eksempel......

 

Må føye til at dette også er snakk om nyere biler.....og igjen generelle trekk, jeg påstår ikke noe om hver enkelperson her på forumet.

 

Dessuten skreiv jeg bare den oppfatningen jeg sitter med....om du veit noe annet så si det trenger ikke angripe folk rundt deg....alle liker sin type bil å sånn er det. nok om den saken

:pimp EYE CANDY :pimp

 

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår