mario94 Skrevet Januar 17, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2013 Spørs om du trenger en ny termostat på bilen din Hvor får jeg kjøpt dette? Byttet ut termostaten tidligere, men da tok jeg den fra en bil på bilopphuggeri, så kan jo være dårligere. Er det noen som selger dette, eller må jeg bestille? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet Januar 20, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Ingen som vet hvor jeg får kjøpt dette? Er vel ikke noe man får på biltema? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 20, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2013 Får du nok tak i overalt hvor de selger bildeler, trenger ikke å være orignal. Meca, mekonomen, bilxtra osv. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet Januar 21, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2013 Var i butikken i dag og fikk vite at jeg hadde misfortått, trodde dere mente vifte motstanden, men skjønte at dere mente motor termostaten :) Fikk bestillt den og jeg kommer til å ha den iløpet av imorgen, jeg kommer til å gi beskjed hvordan det gikk etter at jeg har fått montert den :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet Januar 22, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Nå har jeg fått termostaten, så litt i fiat boka mi og der stod det at jeg må bytte kjølevæske hvis jeg bytter termostat. Hvordan funker dette på vinteren? Er det nødvendig? Hvis det er, er det blanda med frostvæske i kjølevæska, eller må jeg blande dette selv? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Bare ha et kar eller lingnende som du setter under der hvor det kommer til å renne fra. Like greit og tømme radiatoren med en gang da. Du får kjøpt både ferdig blandet og ublandet kjølevæske, står på kanna hva det er. Er ikke noe galt å skifte kjølevæska når du først er i gang om det er lenge siden sist. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet Januar 22, 2013 Rapporter Share Skrevet Januar 22, 2013 Frostvæske og kjølevæske er navnet på væska når vann og glykol er blandet. Du får kjøpt dette i konsentrat eller ferdigblandet. Du må ikke bytte frostvæska hvis du bytter termostat, men når du tar ut termostaten vil det renne væske så du må ihvertfall etterfylle litt. Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mario94 Skrevet Januar 26, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2013 Da vil jeg bare si at termostaten og kjølevæsken er byttet, og nå blir bilen varmere enn aldri før, den blir til og med varm på tomgang! Tusen takk for all hjelp jeg har fått! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg