Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 (endret) Heisann. nå er det sånn at bilen min sluttet og lade, og da plukket jeg ut laderegulatoren, og burstene på den var utslitt, så jeg kjøpte meg en ny laderegulator. så tok jeg og monterte den i dag, og startet opp bilen, og jeg sitter og ser på voltmeteret og lys, at de blinker om en lite diskotek(altså alt av lys) virker som den lader punktvis, og den lader noe sabla mye synes jeg da, er oppe i 16volt på tomgang håper noen har ett gått svar på dette, for jeg føler på meg at dette ikke er helt bra for dynamoen eller det elektriske i bilen. takker for svar på forhand :) Golf II Endret Desember 1, 2012 av JChE elendig trådtittel Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 så lenge alle kabler og børstene er montert riktig så skal alt fungere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 jeg har lading, og jeg tok ikke ut dynamoen, så har ikke vært av med noen av kablene, men har mine mistanker om at noen dioder har gått heden, men ville ha innspill før jeg startet og skru den i smådeler :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 merkelig fenomen. en dynamo er ingen problem å demontere. kjøpte dørstene hen da? ikke biltema vell? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 jeg kjøpte laderegulatoren på en meca forhandler Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 kan se om jeg kan få lastet opp en film i løpet av natten/morgen dagen av volt meteret jeg har i bilen Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 da har jeg fått tatt en liten film, er ikke verdens beste men. man får til og se problemet Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsele Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Vil foreslå å heller kjøpe ny/overhalt dynamo. Det du holder på med nå kan ta knekken på det eletriske anlegget og det blir dyrt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 er det jeg føler også, jeg har mistanke på at noen dioder har gått heden, men det får jeg vite når jeg plukker den ifra hverandre og måler de :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
loffus Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 ikke bruk målern i bilen, mål rett på batteriet og på dynamoen menst den går på tomgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 @loffus, jeg har gjort det, og det er samme der også Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Hores ut som om sleperingene er mye slitt så børstene ie får kontakt hele tiden. dette an føre til at den ledder un i pullser som an bli for høy.. Vis det er det som er problemet slites dem jo til etter en stund men er ikke bra for bilen med pulser på 16v. En mulihet er å koble vekk + på dynamo og sette ladder på bilen å la den stå og gå på tomgang en god stund.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Hores ut som om sleperingene er mye slitt så børstene ie får kontakt hele tiden. dette an føre til at den ledder un i pullser som an bli for høy.. Vis det er det som er problemet slites dem jo til etter en stund men er ikke bra for bilen med pulser på 16v. En mulihet er å koble vekk + på dynamo og sette ladder på bilen å la den stå og gå på tomgang en god stund.. jeg skal ta ut dynamoen, og da kan jeg se om det er noe med sleperingene på den, om det er det, så vet jeg jo hva feilen er i alle fall, takker for svar i alle fall :) Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf II Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Hores ut som om sleperingene er mye slitt så børstene ie får kontakt hele tiden. dette an føre til at den ledder un i pullser som an bli for høy.. Vis det er det som er problemet slites dem jo til etter en stund men er ikke bra for bilen med pulser på 16v. En mulihet er å koble vekk + på dynamo og sette ladder på bilen å la den stå og gå på tomgang en god stund.. jeg tok ut dynamoen, så tok jeg og delte den i 2, og så satte jeg på en bormaskin med en 22mm kopp, og kjørte uten bakedeln på og pusset litt på sleperingene, så tok jeg og satte den ihop igjen, og da ble det rett lading på den igjen :) så takke for det svaret Mr.X :)¨ Golf II Siter VW Golf II 1,8 1989 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.