jarlmadsvåg Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 hei har mest sansynlig fått problem med startsperren på bilen min! nøkkelen ble knekt inne i tenningslåsen og jeg tenkte å bytte tenningslås, men jeg er avhengig av å få koblet ut startsperren. er det noen som vet om det er mulig og evnt hvordan men kan koble ut dette? tipps ogråd mottas med takk:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet November 29, 2012 Rapporter Share Skrevet November 29, 2012 Trur du har ett stort problem vis du skal koble vekk startsperren. Hvorfor tar du ikke bare chippen fra den gammle nøkkelen å setter i den nye??? Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarlmadsvåg Skrevet Desember 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 er det virkelig så enkelt? selv om jeg bytter hele tenningslåsen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 1, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 1, 2012 Det jeg gjore på min var å lime chippen under tenningslåsen da vi var 2stk som brute bilen med vær sin nøkkel å hadde bare 1 chipp. motaeren til chippen er ikke inne i selve låsen. Får du vrid om tenningen nå fordet om nøkkelen er knekt?? får du det så bytt den rasest mulig da det er et helv... å bytte vis man ikke får vridd om tenningen.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarlmadsvåg Skrevet Desember 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 hei takker for svar. må bytte hele "komplett" tenningslås med rattlås og hele pakka. sitter fast med 2 bolter i rattstammen. hvist dette ikke går så kommer jag mest sansynlig til å skrote bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet Desember 2, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2012 Du får skiftet kun selve tenningslås-sylinderen http://carparts.no/opel/combo-b-1993-2001/karrosseri/laser/partdesc-5249.html?SID=5bkv3g6pjiedje14eppn2orpe1 Da bare flytter du over chippen du har i den nye nøkkelen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarlmadsvåg Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 har byttet tenningslåsen men spærra slår inn. går noen sekunder og stopper. finnes det noen vei å koble ut spærra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Desember 16, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 16, 2012 noen dieselbiler har bare en magnetventil på dieselpumpa som fungerer som startsperre. Da kan man koble seg forbi denne på et vis. Vet ikke om det gjelder din da... Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.X Skrevet Desember 21, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 21, 2012 Har du tatt å flyttet chipen over fra den gammle nøkklen?? vis du ikke har gjort det vill bilen bare starte og stoppe igjen, mener motor lampen blinker også da.. Siter For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarlmadsvåg Skrevet Januar 1, 2013 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2013 Ja har byttet over chippen men sperra slår inn. Går par sekunder og stopper. Lyser opp er rødt lys med selebelte/airbag "noe i den duren" og bilen stopper. Hvitt jeg skrur tenningen fort av og på så går den fint. Har noen tips ang startsperre " sorte boksen som sitter i bak kant av pumpa" denne går det 3 ledninger inn på. Er det noen som vet om man kan koble om disse tre ledningene? Vent hvor disse går til? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg