Gå til innhold

Ett av frontlysene lyser svakt

Ranger emnet


Carpool

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en -93 Toyota Corolla hvor ett av frontlysene lyser svakt og de to på sidene lyser ikke men her er det nok pærene som har tatt kvelden. Begge pærene til hovedlys foran er byttet og sikringer er sjekket. Hvordan finne feilen når jeg er grønn på elektronikk ? Kan det være så enkelt som et rele eller snakker vi overledning og feilsøking på ledningsnett ? Kan det være at om jeg bytter pærene på sidelysene også så vil det gi resultat ?

 

Har dog funnet et komplett ledningsnett hos en høgger, men 1000kr var litt i overkant sett verdien av bilen i betraktning så vil helst slippe unna så billig som mulig da bilen kun skal gjennom eu kontroll og så bli solgt.

 

[ATTACH]35211[/ATTACH]

post-51832-13804854676954_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Først og fremst er du helt sikker på at dette løser problemet ?

 

Er dette vanskelig å montere for en med særdeles lite erfaring på elektronikk ? Skjønne hvor stikkerne skal plugges inn f.eks blant det som skal fjernes av det originale ledningsnettet...

 

Må jeg bytte til nye 100W pærer eller kan jeg bruke de eksisterende H4 60/55W ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst er du helt sikker på at dette løser problemet ?

 

Er dette vanskelig å montere for en med særdeles lite erfaring på elektronikk ? Skjønne hvor stikkerne skal plugges inn f.eks blant det som skal fjernes av det originale ledningsnettet...

 

Må jeg bytte til nye 100W pærer eller kan jeg bruke de eksisterende H4 60/55W ?

 

Har du byttet ut originalpærene med 100w pære?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det TL3518 nok mente med den linken var å bytte ut ledningene da du har en dårlig kontakt en plass i det som er der nå...

Å drive på med feilsøking vis du er helt grønn på det kan bli veldig tidkrevende men ett sikt sett er veldig enkelt å koble opp..

 

Men skal du finne feilen på det som er der m du ha ett multimeter. så måler du spenningen til pæren tipper den er lav. mål etter på mellom + inn på pæren og + på batteri. det du måler da er spenningsfallet på + siden.

etter det - inn på pæra og - på batteri. da får du spenningsfallett på jorings siden..

Da vet du hvordan av ledningene som har dårlig kontakk i..

 

Men er nok jorings ledningen det er dårlig kontakkt en plass..

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enkelt. Røde ledninger går på + på batteri, svarte ledninger til gods. Da sitter du igjen med 3 kontakter. De 2 like skal på pærene på hver lykt, den siste plugges inn i orginale pærekontakta i ene lykta, som det nye ledningsnettet kun tar styrestrøm fra.

1996mod Mercedes Benz E200 Classic.
1984mod Suzuki RG250.

2005mod Yamaha MT01.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår