xr4ti Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Har nettopp kjøpt en -99 mod 2.8Q med tiptronic. I går hørte jeg en surklelyd fra bilen og lokaliserte lyden fra et rør under bilen som ender på høyre side, langsmed kanalen, rett bak høre forhjul. Høres ut som en pumpe som suger "tomt". Alle væskenivåer er normale. Lyden var der selv med varm motor. Kan ikke si jeg har hørt denne lyden før men har ikke for vane å gå rundt bilen hver gang jeg skal ut å kjøre! Noen som vet hva dette er og er det normalt? :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Er slangen drenering fra AC - om du har? Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Ahh, ja det er det nok. Kom ingen damp eller lukt, kun den surkle lyden. Da lærte jeg noe i dag også. Alltid noe man lurer på når man har en ny doning på tunet :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Om du har soltak så er det også fire dreneringsrør ned fra denne, kommer ett ut ved hvert hjul bak og under a-stolpe foran. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 (endret) Ja det er soltak på den, i tillegg til 2-sone klima. Så det var et rør til men konsentrerte meg kun på det med lyden. Når vi først er inne på dreneringer: har lest at om dreneringene i batterikassen går tette så kan det renne inn vann i kupeen og ødelegge kontrollenheten til girkassen. Spm. er da om man må ta av batteriet for å kontrollere om disse dreneringene er åpne? Endret November 25, 2012 av xr4ti Lurte på en ting til :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quattro73 Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Du ser og kommer til dreneringene ved å kun ta av dekselet bak torpedoveggen. Trenger ikke ut med batteriet. Siter Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 ok, fint. Da blir det kontroll av dette i morgen. Takk for info. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg