audi v6 Skrevet November 24, 2012 Rapporter Share Skrevet November 24, 2012 Har fått meg en 96 modell a6 automat. Stusser litt over automatkassa da det føles ut som det mangler et gir på en måte. Synes turtallet er veldig høyt når jeg kjører i 100 km. Tipper den står ca på rett over 4000. Kan dette være rett? Kassa skal vel ha 4 gir, når jeg låser på 3 så girer den ned men som sagt jeg bare føler det er litt rart. Tenker at hvis jeg hadde måkt den opp i 180 så hadde turtallet gått til himmels. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jesper1201 Skrevet November 24, 2012 Rapporter Share Skrevet November 24, 2012 Så den girer ned når du ligger i 100km/t og setter den i 3? Syns dette høres fryktelig snodig ut. Du sier du tipper at den har 4000rpm, har du ikke turteller? Jeg hadde en C4 2,6 med auto. og der lå turtallet på ca 2900-3000rpm i 100km/t Siter Bilforumet.no Super Moderator PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xr4ti Skrevet November 25, 2012 Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Sjekk lockup-funksjonen! Finn deg en lang slette og legg bilen i konstant 100 km/t. Trykk gasspedalen litt ned og holdd en der. Om turtallet øker med en gang så låser ikke lockupen. Om lockupen fungerer så øker turtallet sammen med farten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi v6 Skrevet November 25, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 25, 2012 Skal prøve det lockup greiene i morgen. Hva om dette ikke virker da? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet November 26, 2012 Rapporter Share Skrevet November 26, 2012 min 2.6 har 2500 ved 100 mener jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg